El Grup de Convergència i Unió vol vendre car el seu vot favorable al reconeixement de crèdit pendent d'aprovació en la propera comissió d'Economia. La formació ha indicat que el seu suport passa perquè l'equip de govern "presenti mesures per evitar les desviacions pressupostàries, controlar millor la despesa i per evitar més reconeixements de crèdit a partir d'ara".
En la moció de reprovació aprovada pels grups municipals d'ERC, CRIDA-CUP, PP, CiU i Comú de Lleida s'instava l'equip de govern a donar comptes del motiu pel qual s'han autoritzat aquestes despeses, sense certificar l'existència de crèdit a la partida pressupostària, en un termini de 15 dies. Davant d'aquesta situació, l'executiu d'Àngel Ros va deixar sobre la taula l'aprovació d'aquest reconeixement, que passarà per ple a finals d'aquest mes d'abril.
Des de CiU s'insisteix en què l'Ajuntament de Lleida no pot seguir practicant la política d'estirar més el braç que la màniga, gastant més del que té. En aquest punt recorda que resta pendent d'aprovar-se més de 723 factures sense partida pressupostària per valor d'1'6 milions de les quals, 642, amb un import d'1'3 milions, tenen data posterior a la signatura del cartipàs. Ha puntualitzat que en els darrers deu anys han passat 30 milions sense explicacions.
La formació recorda que a aquest fet se'n suma a un altre de "greu", com és "vulnerar els compromisos pactats per tots els grups en el Cartipàs Municipal". En aquest document es va establir explícitament que per efectuar qualsevol despesa a càrrec s'hauria de certificar que hi ha crèdit o, del contrari, s'hauria de demanar un increment d'aquest i informar la Comissió d'Economia. A la pràctica, no ha estat així, segons recorda Salmerón.
CiU no avalarà el pagament de factures sense pressupost si la Paeria no canvia la política de despesa
Política
El grup municipal vol que l'equip de govern deixi de gastar-se diners que no tenen consignació pressupostària
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida es divideix per Ceuta: 700 manifestants i un mur policial per separar-los Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat La crisi de Ceuta mobilitza milers de persones en manifestacions de signe contrari Neus Climent / Agències
-
Terra Tornen les altes temperatures: una vintena de comarques en avís per calor intensa Neus Climent
-
Societat Entitats ecologistes recorren l’autorització per ampliar la planta de Tracjusa a Juneda Redacció
-
Societat L’Audiència de Lleida condemna una promotora a reparar l’aïllament acústic d’un bloc de pisos de Tredòs Redacció
Publicat el
16 d’abril de 2016 a
les 23:54
Et pot interessar
-
Política
Meritxell Feliu serà la candidata d’Aliança Catalana a l'alcaldia de Lleida
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
