L'exlíder d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, ha assegurat aquest dimecres que mai ha volgut ser ministre tot i que ho hagués pogut ser. En una entrevista a Catalunya Ràdio amb motiu de la publicació del seu llibre "El risc de la veritat" (Proa, 2019), Duran ha considerat que ha estat un error per part del catalanisme no entrar a formar part d'un "autèntic govern espanyol de coalició". D'altra banda, ha lamentat que Convergència i Unió s'hagi "autodestruït" i hagi "desaparegut" l'espai de centre a Catalunya. "Algú ha tingut més responsabilitat que altres", ha afegit sense concretar.
Duran i Lleida ha defensat que hagués anat bé "estar a la cuina" del govern espanyol i ha afegit que si es torna a recuperar el "catalanisme moderat" hauria d'incorporar als punts programàtics aquesta voluntat d'un govern de coalició.
L'exlíder d'UDC s'ha mostrat dolgut per "l'autodestrucció" de CiU. Ha assenyalat que en altres partits hi hagut "dispersió" com a conseqüència de l'auge de l'independentisme però que el cas de l'espai de centre és diferent perquè, segons ha apuntat, ha desaparegut.
Pel que fa a l'autocrítica, Duran i Lleida ha admès que el "principal error" va ser no haver estat capaç com a dirigent d'UDC de fer arribar a la societat què era UDC. En aquest sentit, ha explicat que quan el seu partit es va separar de CDC i es va presentar en solitari a les eleccions al Parlament "la gent no coneixia UDC i no sabia què era". "El principal responsable soc jo i l'error me l'he d'atribuir a mi", ha conclòs.
Autodeterminació, línia vermella
Segons Duran i Lleida, l'independentisme ha de ser conscient que haurà de renunciar a l'autodeterminació perquè és una "línia vermella" per a qualsevol polític espanyol i per a qualsevol estat ja que no està permès a cap constitució.
Així doncs, segons l'exlíder d'UDC, la solució passa per un acord que millori l'autogovern i una fórmula de finançament, i sotmetre a votació aquest acord. En cas que hi hagués un acord sobre una consulta d'independència, que Duran i Lleida no ho veu possible, la consulta s'hauria de fer, segons ha defensat, al conjunt de l'estat espanyol.
Duran i Lleida: «No he volgut ser mai ministre i ho he pogut ser»
L'exlíder d'UDC lamenta que CiU s'hagi "autodestruït" i hagi "desaparegut" l'espai de centre
Ara a portada
-
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida Redacció
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida Redacció
-
Publicat el 13 de març de 2019 a les 09:53
Et pot interessar
-
Política EN DIRECTE El ple ordinari d'abril de la Paeria de Lleida
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita