El grup Borges i l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) han signat un conveni de col·laboració amb l'objectiu d'identificar, desenvolupar i executar accions concretes en diferents àmbits d'actuació d'interès comú com són la presentació de propostes de projectes de recerca conjunts, de serveis o desenvolupaments tecnològics o la transferència i la formació.
Aquest acord marc estableix les bases per "enfortir la col·laboració estratègica" entre Borges i l'IRTA, ja que fa temps que treballen plegats en temes puntuals, com és el cas dels estudis sobre la postcollita de l'oliva o, actualment, en un grup operatiu a nivell estatal per a la detecció de l'ametlla amarga, segons ha assenyalat el director general de l'IRTA, Josep Usall.
Amb més de 120 anys de tradició familiar, el grup Borges desenvolupa la seva activitat en l'àmbit dels productes de la Dieta Mediterrània (fruits secs, oli d'oliva, entre altres), tot i que ja fa molts anys que manté una estreta col·laboració amb l'IRTA. Ara, "volem donar un pas més a l'hora de potenciar la nostra relació en l'àmbit de l'R+D+i tant a nivell agrícola, com industrial, com de desenvolupament de nous productes de qualitat, saludables i saborosos de la cuina i estil de vida mediterranis", ha destacat Josep Pont, conseller delegat de Borges.
Borges és la companyia líder mundial en el mercat global de l'alimentació saludable que compta amb tres línies de negoci, liderades per les seves unitats de negoci Borges Agricultural & Industrial Nuts, Borges Agricultural & Industrial Edible Oils i Borges Branded Foods. Fundada a la fi del segle XIX, concretament el 1896, quan la família Pont Creus va iniciar un petit negoci familiar de compravenda d'olives i ametlles, el grup suma ja més d'un miler d'empleats en el món i opera onze plantes industrials en cinc països i quinze oficines comercials a deu.
En l'últim exercici fiscal ha facturat 820 milions d'euros i comercialitza els seus productes a 116 països dels cinc continents. La recerca constant de l'excel·lència en totes les àrees distingeix Borges International Group i la converteix en ambaixador de la cuina i estil de vida mediterranis.
Borges i l'IRTA col·laboraran en recerca i desenvolupament tecnològic en diversos àmbits agroalimentaris
Societat
Ambdues parts aposten per reforçar la relació que ja mantenen des de fa anys en aquest àmbit
ARA A PORTADA
-
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Successos Detingut per conduir una excavadora ebri i sense carnet pels carrers de Pardinyes Redacció
Publicat el
08 d’abril de 2019 a
les 11:40
Actualitzat el
08 d’abril de 2019 a les
11:44
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
