Els municipis de Ponent sense internet i telèfon recuperen el servei progressivament

Està pendent obrir una investigació per aclarir si l'incendi que hi va haver en un punt de fibra va ser un acte vandàlic

Mollerussa, un dels municipis afectats, ja ha recuperat la xarxa
Mollerussa, un dels municipis afectats, ja ha recuperat la xarxa | ACN
Redacció
17 d'abril del 2024
Actualitzat el 19 d'abril a les 11:02h

Els municipis de Ponent que han quedat afectats per un tall d'internet i telefonia fixa recuperen progressivament el servei des del vespre passat. La incidència afecta clients de Movistar i s'està pendent d'obrir una investigació per aclarir si l'incendi que hauria provocat el tall en un punt de fibra al costat de la Ll-11 a Lleida va ser intencionat, un acte vandàlic o un robatori. A Mollerussa, una de les ciutats afectades, l'Ajuntament ha comunicat que el servei es va recuperar a quarts de deu del vespre. En aquest cas, la fallada va ser per un altre incendi intencionat en unes instal·lacions de fibra a Bell-lloc d'Urgell.

A Lleida, l'alcalde, Fèlix Larrosa, ha dit que encara no està clar quan estarà el servei recuperat totalment. Mossos d'Esquadra estan pendents de rebre la denúncia oficial de la companyia Telefònica per mirar d'obrir una investigació per aclarir els fets.

La incidència va fer que Protecció Civil activés el Procicat en fase d'alerta. Els usuaris no podien navegar per internet ni fer ús de la telefonia fixa i això va provocar que en establiments comercials no es pogués pagar amb targeta de crèdit ni fer comandes. També van quedar incomunicats serveis essencials com les comissaries de Mossos de Mollerussa o les Borges Blanques així com centres sanitaris.

Fonts de Telefònica han comunicat a l'Ajuntament de Mollerussa que s'ha pogut restablir tots els serveis tot i que l'avaria no s'ha donat oficialment per tancada, ja que encara s'hi està treballant. En l'àmbit de l'administració municipal a la capital del Pla d'Urgell, tant la centraleta de la Policia Local com la del mateix ajuntament van quedar inoperatives i es va haver de buscar solucions alternatives per poder prestar els serveis més urgents. Per això, des de la Policia Local es va contactar amb el 112 perquè derivessin els serveis urgents al telèfon particular d'agents que sí que tenien cobertura.