El President del Grup Municipal de Convergència i Unió, Toni Postius, ha manifestat que un dels principals problemes que dificulten la mobilitat a Lleida són els embussos crònics que es registren en alguns punts de la ciutat. Aquest és el cas dels col·lapses diaris que tenen lloc a la rotonda de la cruïlla entre l'avinguda de Miquel Batllori i l'avinguda de l'Estudi General, a Copa d'Or.
Postius, que avui s'ha desplaçat fins a aquest punt, ha concretat que l'endèmic coll d'ampolla de trànsit que s'hi forma, podria tenir els dies comptats amb la definitiva execució de la macrorotonda de la LL-11, a la partida Copa d'Or, prevista en el proper Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM). "De fet, -ha aclarit- aquesta obra resta ja que estava prevista en l'anterior POUM de 1995-2015".
21 anys esperant la rotonda
"Portem 21 anys esperant a que es posi en marxa una obra cabdal per acabar amb els col·lapses diaris i l'equip de govern segueix sense posar-hi fil a l'agulla, escudant-se en què estem davant d'un problema concret en hores punta", ha assegurat Postius.
Davant la inacció de l'executiu municipal, Postius planteja com a solució desenvolupar "amb màxima celeritat" allò que es disposa al nou POUM, és a dir, construir la rotonda que ja estava planificada en el POUM anterior.
"No podem esperar uns altres 21 anys més d'incompetència o desídia en l'execució d'aquest projecte que pot acabar amb els problemes crònics de trànsit en aquesta entrada a Lleida", ha explicat.
Postius lamenta que al llarg d'aquestes dues dècades en què aquesta obra ha dormit en un calaix, "s'han perdut moltes oportunitats de finançament, aprofitant la instal·lació d'equipaments comercials en aquesta zona –ha afirmat-, a banda de moltes hores de cues als vehicles que diàriament han de passar per aquest punt viari".
Aquesta no és la primera vegada que des del Grup Municipal de CiU es denuncia la inacció de l'equip de govern atès que el passat setembre ja va presentar una proposta de resolució plantejant la necessària reordenació dels accessos i una regulació semafòrica intel·ligent per descarregar el trànsit en aquest indret com a solució momentània a la prèvia construcció de la macrorotonda "perquè el trànsit seguirà incrementant-se en aquesta zona d'expansió comercial", ha puntualitzat.
Al seu parer, la introducció d'una regulació semafòrica intel·ligent a la ciutat permetria una variació dels temps d'espera dels semàfors, en funció de les necessitats de cada moment, de forma automàtica o manual. Aquest sistema canviaria la regulació semafòrica existent a Lleida que, actualment, es limita a donar pas alternatiu a vianants i vehicles cada cert temps.
CiU urgeix a construir la macrorotonda de la LL-11 prevista fa 21 anys
L'avanç del nou POUM preveu aquest projecte que, segons Toni Postius, permetria corregir els problemes crònics de trànsit en aquesta entrada a la ciutat de Lleida
Ara a portada
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada Oriol Almacellas Verdés
-
Societat 50.000 hectàrees de cultius afectades per la pedregada a Lleida, segons Unió de Pagesos Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida Redacció
Publicat el 16 de febrer de 2016 a les 11:28
Et pot interessar
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març