Els sindicats FICA-UGT i CCOO d'Indústria han registrat aquest dimarts la convocatòria de vaga al sector del metall a la demarcació de Lleida per exigir a la patronal el desbloqueig de les negociacions del conveni sectorial, per tal d'"avançar en la consecució d'un acord que garanteixi unes condicions dignes per als metal·lúrgics i metal·lúrgiques de Lleida".
Inicialment, CCOO i UGT han convocat quatre jornades de vaga de 24 hores que es faran els dies 20 i 27 de setembre i 18 i 25 d'octubre. Després de més de quatre mesos de reunions entre les parts, les negociacions es troben "en un punt mort" davant la "intransigència" de la patronal, segons han asseguren des d'ambdues organitzacions sindicals. Els principals punts de desacord entre les parts són en matèria salarial.
Les posicions entre sindicats i patronal en matèria salarial estan "molt allunyades" ja que, segons CCOO i la UGT, "la patronal no accepta la clàusula salarial vinculada a l'IPC i planteja que operi a partir del 6%", una proposta que els sindicats consideren "inassumible".
Els sindicats també demanen garanties d'ocupació per als treballadors dels sectors de muntatge i manteniment, mitjançant la incorporació en el conveni d'una clàusula de subrogació.
Convoquen quatre dies de vaga al sector del metall de Lleida per exigir el desbloqueig del conveni
Societat
Estan previstes pels dies 20 i 27 de setembre i 18 i 25 d'octubre, segons han informat des de CCOO i la UGT
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
01 d’agost de 2017 a
les 14:51
Et pot interessar
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
El Pirineu lleidatà, la zona de Catalunya amb més pobles abandonats
-
Societat
«Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 190 km/h per la C-14 a Peramola
-
Societat
JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris
