
El David Isern gestiona un dels espais hotelers amb més personalitat del Pirineu. L’any 1947 els seus avis van fundar l’Hotel Muntanya, a Prullans, i seixanta-set anys després ell està al capdavant del Cerdanya Resort (que engloba l’hotel i tota una oferta turística complementària) amb el mateix esperit que tenien els seus avis i que van continuar els seus pares.
El sector turístic canvia i evoluciona ràpidament. On estem ara?
És necessari reinventar-se dia a dia però hi ha dos fets que no canvien mai i que són fonamentals: el compromís amb el territori i la coherència del projecte.
Per on passa la filosofia del Cerdanya Resort que dirigeixes?
Per treballar amb uns valors (que són els que la meva família m’ha transmès) i en base a 3 pilars a partir dels quals es generen totes les sinèrgies. Aquests pilars són el benestar, la família i la natura.
I la gastronomia, quin paper hi juga en aquest model?
La gastronomia és transversal, sempre hi és present, com la cultura. Les nostres muntanyes no es poden entendre sense la humanització que han sofert, sense l’agricultura, sense les construccions, sense les tradicions, sense la sabiduria de la cuina que ha passat de generació en generació.
Aquest juny vau rebre el reconeixement d’Hotel Gastronòmic per part de la Generalitat.
Estem compromesos amb els artesans alimentaris i creiem fermanent amb els productes de proximitat. La nostra cuina es resumeix en quatre conceptes molt clars: productes de proximitat, productes bio, cuina catalana en general i pirinenca en particular i, finalment, cuina saludable.
No tothom confia en els productes de proximitat...
Tenim molt clar que encara que ens ofereixin un xai de Nova Zelanda a meitat de preu d’un xai del Pirineu, nosaltres servirem el del Pirineu, això sense cap dubte.
Com han anat els sopars-tastos de cervesa d’aquest agost?
Això sempre va bé. Aquesta és una de les propostes que hem fet per donar visibilitat al nostre compromís amb els productes de proximitat i amb el territori.
No hem parlat de l’aspecte comercial.
El treball comercial és decisiu per al manteniment i l’evolució del sector. Com ho és la col·laboració entre institucions públiques i agents privats. Tenim molta feina per davant.
En aquest sentit, quina estratègia seguiu?
El temps ens ha ensenyat que tot el que hem parlat no serviria de res sense una bona estratègia comercial. Has d’oferir un producte coherent però, a més, l’has de comercialitzar de forma encertada. Fa 4 anys vam començar un treball i l’esforç fet durant tot aquest temps ara comença a donar fruits...
Teniu la vostra pròpia Agència de Viatges.
Vam crear l’Agència Discover Pyrenees perquè ens calia una eina per concretar les visites que fèiem en diversos esdeveniments turístics d’arreu del país i de l’estranger. Ara la tenim arrelada i l’hem obert a totes les empreses turístiques del territori.
Quins han estat els resultats d’aquesta agència?
L’objectiu era buscar nous mercats i enguany el públic estranger ha pujat el 60% mentre que el nacional s’ha consolidat i mantingut. Ens visiten, sobretot, belgues, israelians, holandesos i alemanys.
Què busca aquest públic estranger que visita el Pirineu?
Curiosament, valoren el paisatge (fer caminades, excursions per descobrir la flora i la fauna, el patrimoni arquitectònic...) així com la nostra autenticitat en la cuina (les melmelades, els formatges...). I evidentment, tots quan anem de vacances busquem evadir-nos de la quotidianitat i relaxar-nos.