Donen a conèixer la pagesia a més de 400 nens a les escoles del Pirineu

Publicat el 28 d’octubre de 2010 a les 18:15

Aquest programa d'activitats pretén també sensibilitzar de la importància de mantenir els valors naturals i socials que han caracteritzat el paisatge ramader durant molts anys. Donar a conèixer els productes i subproductes que surten fruit d'aquesta activitat, entre d'altres la llana. Implicar als nens, nenes, mares, pares, famílies i mestres de la comarca en el desenvolupament del programa i en les futures actuacions que es desenvolupin.

Els tallers fets aquest dijous a l'escola de Ribera han tractat diferents conceptes vinculats al paisatge ramader segons l'edat dels infants; els més petits han pogut escoltar el conte de la Xisvau i els més grans han treballat conceptes del paisatge ramader amb un joc i han realitzat un taller de feltre. Gràcies a aquests tallers s'està donant a conèixer la pagesia, el territori on es realitza aquest ofici i les activitats tradicionals directament vinculades a aquests dos, com són el treball amb la llana i el feltre.

Mar Balagué, Elisenda Montserrat, Anna Pou i Maria Pou són les promotores d'aquesta iniciativa. En aquesta activitat Obrador Xisqueta és l'entitat col·laboradora, amb el patrocini del Parc Natural de l'Alt Pirineu i el suport de l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu.

 

 

Pastors a la muntanya de Llessui amb el seus ramats d'ovelles. Pastors a la muntanya de Llessui amb el seus ramats d'ovelles.