L'alcalde d'Alpicat (Segrià), Joan Gilart, el bisbe de Lleida, Salvador Giménez, i la vicepresidenta primera de la Diputació i vicepresidenta de l'Institut d'Estudis Ilerdencs (IEI), Rosa Pujol, s'ha reunit aquest dimarts per analitzar les actuacions que caldrà dur a terme a l'església de Sant Bartomeu, després que aquesta es tanqués al culte el 17 de febrer en detectar-se deficiències en la coberta de la nau central.
Durant la trobada, el bisbe s'ha compromès a tenir redactat un projecte executiu de les obres que s'han de dur a terme al més aviat possible, i plantejar posteriorment com s'aconseguirà el finançament. En aquest sentit, Giménez ha estimat que la inversió aproximada haurà de ser d'uns 150.000 euros.
Rosa Pujol ha assumit el compromís de la Diputació de Lleida, a través de l'IEI, d'ajudar econòmicament en la restauració de l'edifici, quan se sàpiga amb exactitud quina és la inversió que cal assumir. Pujol ha recordat que hi ha línies d'ajuts a l'IEI dedicades a la restauració de patrimoni arquitectònic. Per la seva banda, Gilart i Giménez han agraït la implicació de la Diputació.
Mentre el temple estigui tancat, el bisbat ha traslladat les misses a la Sala Unió, un espai proper a l'església afectada.
El Bisbat estima en uns 150.000 euros el cost de la reparació de la coberta de l'església d'Alpicat
El 17 de febrer es van detectar deficiències que van portar a tancar l'edifici al culte fins que s'hi facin les actuacions oportunes
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 26 de febrer de 2019 a les 21:56
Actualitzat el 26 de febrer de 2019 a les 21:58
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi