L'acusat d'haver simulat dos accidents de trànsit perquè tant ell com la seva dona cobressin de la Seguretat Social i d'assegurances ha negat els fets en el judici d'aquest dilluns a l'Audiència de Lleida. "Mai no ho faria, jo no sóc així", ha dit i ha assegurat que l'accident que va patir el 20 de març de 2010 a la carretera de la Caparrella de Lleida li va "truncar" la vida.
La fiscalia, en canvi, considera que l'acusat, ex-sergent dels Bombers, va planificar aquest accident en connivència amb un altre home, a qui li va pagar 2.000 euros, i també un altre accident, el 17 de juny de 2015, entre la seva dona i un altre home, a qui li va pagar 800 euros. El ministeri públic li demana vuit anys de presó per dos delictes continuats d'estafa.
Segons la fiscalia, l'acusat va mentir sobre l'origen del seu estat i va simular patir un trastorn depressiu que li impedia dur a terme la seva feina com a sergent de bombers. Així, va aconseguir, el 10 de juny de 2011, la incapacitat permanent total derivada d'accident no laboral. El 7 de gener de 2013 se li va reconèixer la incapacitat permanent absoluta.
Amb aquestes maniobres "fraudulentes", segons el ministeri públic, l'ex-sergent dels Bombers va arribar a cobrar 242.000 euros de la Seguretat Social, 122.774 de la companyia Axa, 100.302 de Mapfre i 158.770 de la companyia Groupama, asseguradora del vehicle conduit per l'home a qui suposadament li va pagar per causar l'accident del 2010.
Pel que fa a la dona, ex-auxiliar d'infermeria, la fiscalia diu que va simular que patia una síndrome ansiosa depressiva posttraumàtica que li impedia treballar arran de l'accident del 2015 a la N-II, entre Seròs i Fraga. Així, se li va reconèixer la incapacitat permanent absoluta el 31 d'agost de 2016.
La dona, segons assegura el ministeri públic, va cobrar 59.769 euros de la Seguretat Social. 100.271 euros d'AXA, 187.289 d'Allianz i 325.000 euros d'Allianz, l'asseguradora del conductor del cotxe que suposadament va causar l'accident. Per a aquest home, que hi hauria "col·laborat", la fiscalia sol·licita una pena d'un any de presó mentre que per a la dona demana vuit anys de presó: quatre per un delicte continuat d'estafa i quatre per un delicte contra la Seguretat Social.
El bomber acusat de simular accidents per cobrar ho nega i diu que el sinistre li va «truncar» la vida
Societat
La fiscalia demana que es condemni l'exsergent dels Bombers a vuit anys de presó per dos delictes continuats d'estafa
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
24 de febrer de 2020 a
les 13:33
Et pot interessar
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
-
Societat
Els Bombers retiren els efectius terrestres de l'incendi de Senet per la inestabilitat meteorològica
