L'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya (Afrucat) preveu poca afectació al sector fructícola català en cas que no hi hagi un acord entre el Regne Unit i la Unió Europea pel Brexit.
Així ho ha assenyalat el director general de l'entitat, Manel Simón, que ha remarcat que en el pitjor dels escenaris els aranzels per al ''producte estrella'' que s'exporta al mercat anglès, els préssecs i les nectarines, se situarien en un 18%.
Simón ha afegit que això repercutiria en la butxaca del consumidor anglès ja que pagaria més cares aquestes fruites, però en qualsevol cas, ha posat en valor la feina feta en la darrera dècada pel sector a l'hora de potenciar un producte de ''qualitat'' que està consolidat al mercat britànic amb 25 milions de quilos i prop de 30 milions d'euros d'exportacions anuals.
El Brexit afectarà poc el mercat de la fruita dolça, segons Afrucat
Societat
En el pitjor dels escenaris els aranzels se situarien en un màxim del 18% en préssec i nectarina, i això ho acabaria pagant el consumidor anglès
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
05 de març de 2019 a
les 14:58
Actualitzat el
05 de març de 2019 a les
15:02
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
