El Patronat de Turisme destinarà 1,2 milions a ajuts per a accions de promoció turística

El pressupost de l'organisme per a l'any 2024 serà de 5,61 milions d'euros, un 4,6% més respecte l'actual

Ràfting a Llavorsí
Ràfting a Llavorsí | ACN
Nació
14 de novembre del 2023
Actualitzat a les 10:35h
El Consell d'Administració i la Junta General del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, l'òrgan de govern de l'entitat, han aprovat aquest dilluns el pressupost del Patronat per a l'any 2024, previ a l'aprovació per part del ple. Serà de 5,61 milions d'euros, un 4,6% més respecte els comptes del 2023 i del 2022 que han estat d'uns 5,35% milions d'euros cadascun.

Del total, l'òrgan preveu destinar més d'1,2 milions d'euros a ajuts per a actuacions de promoció turística adreçats a ajuntaments, consells comarcals i entitats turístiques. A la reunió també s'ha valorat satisfactòriament el balanç provisional del sector turístic d'enguany, que amb les dades provisionals representa el millor registre de tots els temps.

El pressupost aprovat avui pel Consell d'Administració i la Junta General del Patronat, i pendent de l'aprovació per part del ple de la corporació, destinarà l'any vinent un total de 350.000 euros a ajuts a ajuntaments per a la promoció turística i 230.000 euros més als consells comarcals per a accions promocionals del territori.

Al programa Pirineus s'hi destinen 138.000 euros i per a accions conjuntes amb l'Agència Catalana de Turisme, un total de 125.000 euros més. Les entitats empresarials com ara la Federació d'Hostaleria de Lleida, la Federació de Càmpings Terres de Lleida, la Federació de Cases de Turisme Rural, la Ruta del Vi de Lleida, el conveni amb FGC pel Tren dels Llacs i la mancomunitat d'estacions d’esquí de muntanya rebran conjuntament 309.000 euros.

Per la seva banda, el pressupost de l'any 2024 també destina 250.000 euros a projectes diversos de Promoció turística de la demarcació, uns altres 60.000 euros a la participació i presencia en fires, 48.000 euros al Premi Pica d'Estats, 30.000 euros a la Càtedra de Turisme i Interior de la Universitat de Lleida i uns altres 30.000 euros per a cursos i per la millora de la competitivitat del sector turístic de la demarcació de Lleida. Amb el nou pressupost es reserva 1,4 milions d'euros per a les campanyes publicitàries del Patronat.

Nou Pla d'accions 2024

La Junta General ha aprovat també el Pla d'actuacions del Patronat per a l'any 2024, que prioritza les seves accions al mercat estatal amb una aposta adreçada al consumidor final i de proximitat i que dona preferència al públic familiar multigeneracional, com també al segment sènior, parelles que viatgen sense fills i els que cerquen experiències singulars sota el segment "Premium" amb productes de natura, turisme actiu, cultura, gastronomia (oleoturisme, enoturisme i producte local), Moturisme, Turisme de negocis, turisme esportiu i experiències de turisme responsable.

Dins del mercat estatal el Pla d'accions prioritza l'àmbit de les actuacions a Catalunya, en segon  la comunitat de Madrid, el País Basc, el País Valencià i les Illes Balears i la resta de mercats. Pel que fa als mercats internacionals donarà preferència a la presència de la destinació a França com a primer mercat internacional, seguit de Bèlgica, Països Baixos i Luxemburg, Alemanya i el Regne Unit, entre d'altres.

Pel que fa als objectius de cara al 2024, el Patronat de Turisme vol apostar per seguir implementant el model de gestió turística sostenible i regeneratiu d'acord amb el Pla Estratègic de Turisme del Pirineu i les Terres de Lleida 2023-2026.