La de Balaguer és una de les quatre travesseres urbanes de Catalunya que s'ha analitzat a la "5a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les travesseres en vies urbanes". Des del 2011 se n'han auditat 21, de les quals quatre de la demarcació de Lleida i totes han suspès en seguretat. A banda de la de Balaguer, la de Pons va obtenir 41 punts (2014), la de Bellcaire 37,5 (2013) i la d'Alcarràs 32 (2015). Les travesseres representen el 10% de la xarxa viària i concentren el 20% dels accidents greus i mortals.
Segons l'auditoria del RACC, en el factor de mobilitat la travessera de la C-12 a Balaguer compta amb una correcta disposició dels passos de vianants. El transport públic té una bona cobertura i és accessible, tot i que les parades necessiten millores en el seu equipament, i la senyalització és generalment correcta. La via falla en factors com la il·luminació, l'absència de carril bici i l'amplada i l'estat de les voreres. En canvi, obté una bona puntuació en el factor de l'adequació urbana gràcies a l'elevada presència d'arbrat i mobiliari urbà i als baixos nivells d'impacte acústic.
Davant d'això, el RACC fa una sèrie de recomanacions de baix cost. D'una banda, disposar d'una manera alternativa (en ziga-zaga) les zones d'aparcament dels trams sud i central perquè actuïn com a element reductor de la velocitat. També disminuir l'amplada dels carrils i desviar la trajectòria de l'accés sud per reduir de forma efectiva la velocitat, així com eliminar un cordó d'aparcament als trams centrals per implantar-hi un carril bici. Per últim, proposa incorporar un pas de vianants i un element reductor de la velocitat (petita rotonda o semàfors) a la cruïlla del pont nord amb la C-12.
Paral·lelament, també recomana modificar la infraestructura reduint l'amplada dels carrils de circulació a l'accés nord per incorporar-hi almenys una vorera. Concretament, al costat sud de la rotonda que actua com a porta d'entrada a la zona urbana (cruïlla C-12 amb LV-9047).
Davant d'això, el RACC fa una sèrie de recomanacions de baix cost. D'una banda, disposar d'una manera alternativa (en ziga-zaga) les zones d'aparcament dels trams sud i central perquè actuïn com a element reductor de la velocitat. També disminuir l'amplada dels carrils i desviar la trajectòria de l'accés sud per reduir de forma efectiva la velocitat, així com eliminar un cordó d'aparcament als trams centrals per implantar-hi un carril bici. Per últim, proposa incorporar un pas de vianants i un element reductor de la velocitat (petita rotonda o semàfors) a la cruïlla del pont nord amb la C-12.
Paral·lelament, també recomana modificar la infraestructura reduint l'amplada dels carrils de circulació a l'accés nord per incorporar-hi almenys una vorera. Concretament, al costat sud de la rotonda que actua com a porta d'entrada a la zona urbana (cruïlla C-12 amb LV-9047).