Les nevades que han caigut en les darreres hores al Pirineu han obligat a tancar algunes estacions d'esquí com la de Boí Taüll, a l'Alta Ribagorça, o la de Tavascan, al Pallars Sobirà, i a limitar els accesos en altres (Port-Ainé i Baqueira-Beret), però han tingut un una part positiva; els gruixos de neu han augmentat de tal manera que queda garantida la seva quantitat fins per les vacances de Setmana Santa. En aquest sentit es posiciona el director de muntanya de Boí, Ignasi Jiménez, que en declaracions a Catalunya Ràdio ha apuntat que les precipitacions han estat beneficioses per les pistes tot i els problemes que han causat.
Aquest dilluns, un total de 704 alumnes lleidatans s'han vist afectats pel temporal de neu. S'han anul·lat 66 rutes escolars segons fonts de la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat. Els trajectes són del Pallars Sobirà, amb 36; Alta Ribagorça, amb 15; Alt Urgell, amb deu, i Pallars Jussà, amb cinc, veient-se afectats un total de 704 escolars.
D'altra banda, la neu ha obligat a tancar al trànsit aquest diumenge el Port de la Bonaigua (C-28) des d'Esterri d'Àneu fins a Vaquèira (Val d'Aran). La nevada també ha provocat que els cotxes haguessin de circular amb cadenes en altres carreteres del Pallars Sobirà com la C-13 de Sort a Esterri d'Àneu, la C-147 d'Esterri d'Àneu a Alós d'Isil, la L-504 de Llavorsí a Tavascan i la L-510 des de la cruïlla de la L-504 fins a Àreu, a Alins.
El temporal assegura neu a les estacions d'esquí fins per Setmana Santa
Societat
Les pistes acumulen grans gruixos després de les nevades de les darreres hores al Pirineu
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
16 de gener de 2017 a
les 15:55
Actualitzat el
16 de gener de 2017 a les
18:30
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
