L'ofici d'agricultor implica passar llargues jornades laborals sota el sol, el que converteix els professionals del camp en un dels col·lectius amb més exposició solar al llarg de la seva vida activa. Segons un estudi, els professionals que passen almenys el 75% de les seves hores de treball sota els raigs de sol tenen un risc especialment elevat de desenvolupar càncer de pell no melanoma.
"El càncer de pell no melanoma és el càncer més freqüent en el món, però amb un diagnòstic precoç es pot millorar el pronòstic de la malaltia", assegura el director mèdic de la companyia Sanofi, Salvador Garcia. L'empresa pretén realitzar durant un any una campanya que es centrarà en quatre sectors el treball es desenvolupa sota el sol: pescadors, agricultors i ramaders, obrers de la construcció i professionals de l'esport.
El càncer de pell no melanoma és el càncer més freqüent, representant fins al 90% de tots els tipus de càncer. Es calcula que es diagnostiquen entre dos i tres milions de casos nous cada any al món i que provoca fins a 65.000 morts anuals. La probabilitat de patir càncer de pell no melanoma és el doble després de cinc o més anys treballant sota el sol. Per prevenir el càncer de pell no melanoma es recomana utilitzar crema solar sovint, repetint la seva aplicació al llarg del dia, i evitar l'exposició a les hores de màxima radiació així com utilitzar gorres i samarretes.
Els agricultors, entre els treballadors amb més risc de patir càncer de pell
Es calcula que en tot el món es diagnostiquen entre dos i tres milions de casos
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de juny de 2019 a
les 21:15
Actualitzat el
13 de juny de 2019 a les
21:24
Et pot interessar
-
Societat
Les famílies de l'escola Gaspar de Portolà demanen diàleg per evitar el tancament d'una línia d'I3
-
Societat La collita d'ametlla podria augmentar un 7% enguany a Catalunya
-
Societat Els docents aixequen tots els talls de carreteres en el marc de la vaga arreu de Catalunya
-
Societat
La calor extrema al maig pot encarir gairebé 30 euros les factures domèstiques
-
Societat
Centenars de docents es manifesten a la C-12 a Lleida en una nova jornada de vaga
-
Societat
Tàrrega impulsa «Reconstruïm Pedrolo», una nova experiència educativa sobre l’autor
