Els Bombers de la Generalitat han activat un dispositiu especial per donar resposta a la situació d'alt risc d'incendis forestals, especialment aquest dimecres quan es preveu que les temperatures puguin fregar els 40 graus a les comarques de Ponent. El cap de grups operatius especials dels Bombers de la Generalitat, Sebastià Massagué, ha explicat que es distribuiran mitjans aeris arreu del territori i es reforçaran amb més personal els parcs de bombers.
Massagué ha avisat que el risc d'incendis forestals continuarà elevat fins al pròxim cap de setmana ja que l'entrada de vent de Ponent agreujarà aquest risc i podria complicar les tasques d'extinció en cas d'incendi.En aquest sentit, Massagué ha indicat que s'ha volgut conscienciar la població per tal d'evitar les possibles inhibicions.
Les zones més afectades per aquesta onada de calor seran Catalunya Central, la plana de Lleida i les terres de l'Ebre. Aquesta onada de calor, pròpia de l'estiu, farà disparar les temperatures i s'assoliran valors d'entre 33 i 38 graus a Ponent i interior de les Terres de l'Ebre, entre 31 i 36 graus a la resta de l'interior de Catalunya i al Prelitoral, i d'entre 26 i 31 graus al litoral.
Massagué ha insistit a demanar que s'evitin les inhibicions durant aquest dies i també al cap de setmana ja que amb l'entrada de vent de Ponent agreujarà el ric d'incendis i, en aquest sentit, ha remarcat la complicació de les tasques d'extinció en cas d'un incendi. Així mateix, El cap de grups operatius especials dels Bombers de la Generalitat també ha aconsellat que les persones que es desplacin a fer activitats al medi natural s'hidratin constantment i busquin les zones més obagues per evitar els cops de calor.
Els Bombers activen un dispositiu especial per l'elevat risc d'incendis
Societat
El cap de grups operatius especials, Sebastià Massagué, ha alertat que l'aire càlid agreujarà el perill de focs i demana que s'evitin les inhibicions
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
12 de maig de 2015 a
les 14:32
Et pot interessar
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
