Els premis Best Camping 2016, que s'han lliurat en el marc de la fira CMT d'Stuttgart (Alemanya), han distingit divuit establiments catalans entre els millors d'Europa. Els guardons els entreguen dues associacions d'automobilistes d'Alemanya i Holanda amb més de 23 milions de socis i reconeixen la qualitat de les instal·lacions, els serveis i l'oferta complementària dels càmpings. El fet de rebre aquest guardó situa els establiments dins d'una guia de viatges de referència que editen ambdues associacions. Entre els premiats hi ha nou càmpings gironins, vuit de tarragonins i un de barceloní. "Aquests guardons són un reconeixement essencial per atraure més turistes alemanys", destaca el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra.
Girona, la que més guardons aplega
Les dues guies distingeixen 127 càmpings d'arreu d'Europa. Entre els premiats destaquen nou establiments de les comarques gironines, el territori català amb més premis i que suma dos reconeixements més respecte al 2014. Es tracta de Les Medes de l'Estartit; La Ballena Alegre, l'Àmfora , Las Dunas i Aquarius de Sant Pere Pescador; el Delfín Verde de Torroella de Montgrí; Laguna de Castelló d'Empúries, Cypsela de Pals, i Mas Sant Josep de Santa Cristina d'Aro.
Les comarques de Tarragona se situen en segon lloc amb vuit establiments premiats, un més que l'edició anterior. Els càmpings El Templo del Sol de l'Hospitalet de l'Infant; Els Prats, Playa Montroig a Miami Platja; La Torre del Sol de Mont-roig del Camp; L'Stel i el Park Playa Barà de Roda de Berà; Sangulí de Salou i Tamarit de Tarragona, han estat els guardonats. En el cas del Sangulí de Salou també s'ha endut el guardó al millor càmping en comunicació i màrqueting. A la demarcació de Barcelona, l'únic establiment premiat ha estat el càmping Vilanova Park, de Vilanova i la Geltrú.
Un ham per atraure turistes alemanys
Aquests premis suposen un impuls en promoció per als establiments reconeguts. Els càmpings guardonats apareixen amb la màxima puntuació a les guies de viatges de l'ADAC i l'ANWB, que són un referent per als campistes alemanys i holandesos. A l'hora d'entregar els premis, les associacions valoren la qualitat de les instal·lacions, l'oferta complementària i els serveis.
Holanda i Alemanya són dels principals mercats emissors per a la Costa Brava. Un 30% dels visitants que pernocten als càmpings gironins és holandès i un 25% és alemany. Per això, des de l'Associació de Càmpings de Girona remarquen que és de vital importància sortir a la guia de viatges perquè és un ham per atraure més turistes alemanys. "Girona és una de les demarcacions d'Europa que més premis acumula i això és pel gran esforç dels càmpings per seguir millorant", ha destacat el president de l'Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra.
Un reconeixement a la feina feta
El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, Pere Vila, ha fet costat als guardonats i ha destacat que el sector del càmping ha apostat per la innovació i això ha fet que, enguany, es passi de set a vuit càmpings premiats. "Els premis són la consolidació de la millora i la feina feta pels càmpings gironins", ha manifestat.
Els representants dels càmpings distingits reconeixen que aparèixer a la guia genera un impacte directe en la promoció del seu establiment i suposa també un creixement en el nombre de visitants procedents d'Alemanya. "Els alemanys se la creuen molt aquesta guia i això es deixa notar", ha destacat el gerent del càmping La Ballena Alegre, Àlex Trias, que va sis anys que aconsegueixen el premi.
A la llista dels millors càmpings d'Europa hi ha canvis cada any. Després de quedar fora l'any passat, el càmping Aquarios de Sant Pere Pescador ha tornat al capdamunt de la guia que edita ADAC. La fórmula, apostar per millorar instal·lacions i serveis, segons reconeix el seu responsable, Markus E. Rupp. Aquest càmping rep un 80% de clients procedents del país germànic i esperen que ara amb el premi puguin augmentar aquest tant per cent sobretot durant la temporada baixa.
Un altre dels premiats és el càmping La Laguna. El director de vendes del càmping , Tom Jacob, explica que qualsevol informació relacionada amb aquests premis genera milers de comentaris i reaccions a les xarxes socials. Per això, creuen que obtenir el premi els pot ajudar a difondre l'establiment entre els alemanys, grans aficionats al càmpings i que sobretot busquen que els establiments estiguin a tocar de la platja i que tinguin bons serveis.
Els millors càmpings catalans
Societat
Els establiments reben el reconeixement a la fira CMT d'Stuttgart per la qualitat de les instal·lacions, els serveis i l'oferta complementària
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
16 de gener de 2016 a
les 12:00
Actualitzat el
16 de gener de 2016 a les
12:05
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
