Les comarques pallareses s’han quedat aquest curs escolar sense cap Programa de Formació i Inserció (PFI) destinat a joves sense ESO de 16 a 21 anys. Els dos darrers cursos PAI2Pallars impartia un curs d'Auxiliar en Hoteleria i Restauració però com que no és un centre educatiu ha caigut aquest any de la llista de beneficiaris de la subvenció. Per aquest curs ja hi havia 12 joves preinscrits que ara es queden sense formació.
Des de PAI2Pallars lamenten que en tot el territori del Pallars no hi ha cap altre recurs que doni sortida a aquests joves i els ofereixi la possibilitat de retornar al sistema educatiu. La majoria de joves preinscrits al PFI d'enguany pateixen una situació socioeconòmica complicada, amb un alt risc d'exclusió social, aspecte que els complicarà desplaçar-se a Les (Val d'Aran) o Balaguer (Noguera) a cursar aquests estudis. Aquestes dues localitats són les que imparteixen Programes de Formació i Inserció més pròximes als Pallars.
Aquesta empresa creu que no es tenen en compte les peculiaritats i mancances del territori, deixant d'afavorir l'equilibri territorial i la igualtat d'oportunitats. I és per això que PAI2Pallars lamenta el criteri que s'ha seguit enguany per subvencionar els PFI, i volen deixar constància de les desigualtats socials que suposa pels joves de la zona aquesta decisió.
A la demarcació de Lleida s’imparteixen set cursos d'aquestes característiques; cinc a Lleida ciutat, un a Les (Val d'Aran) i un a Balaguer (Noguera).
Els Pallars es queden sense formació per a joves sense la ESO
Societat
L'únic lloc que n'impartia un no rebrà subvencions perquè no és un centre educatiu
ARA A PORTADA
-
-
Societat El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector ACN
-
Societat Dos mesos esperant el tren: el robatori de coure desconnecta les Garrigues Àlvar Llobet i Sotelo
-
Esports Un total de 232 esportistes lleidatans participaran als Jocs Special Olympics 2026 Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
02 de novembre de 2017 a
les 10:01
Et pot interessar
-
Societat
LleidaSona busca nou talent musical emergent a les terres de Ponent
-
Societat
El Musiquem Lleida programa 12 actuacions i reforça l'aposta pels músics en la seva 21a edició
-
Societat
Les exportacions lleidatanes cauen un 5,3% el juliol fins als 354,2 milions d'euros
-
Societat
Els tècnics de la Paeria de Balaguer qüestionen la instal·lació d’ombra del Mercadal
-
Societat La fiscalia demana 25 anys de presó als acusats de cremar un furgó de la Urbana en una manifestació proHasel
-
Societat
Lleida; menys delictes i més sensació d’inseguretat
