El Servei Català de Trànsit (SCT) posarà en funcionament a partir de dilluns que ve, 4 de desembre, dos nous radars de tram a l'autovia A-2 entre Vilagrassa i Tàrrega (Urgell), un en cada sentit de la circulació, amb l'objectiu és reduir la velocitat excessiva o inadequada i reduir la sinistralitat en aquest punt de la xarxa viària. El radars controlaran la velocitat al llarg d'un tram de 5,135 quilòmetres en els dos sentits de la marxa.
El límit màxim de velocitat permès és de 120 quilòmetres/hora. El SCT record que la instal·lació d'aquests sistemes de control de la velocitat es considera una eina eficaç alineada amb l'estratègia de la Visió Zero i respon a les directrius que fixa el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020.
Amb aquesta ampliació de 10,27 quilòmetres més de la xarxa viària catalana equipada amb dispositius de control de velocitat, ja són 114,11 els quilòmetres de la xarxa viària catalana controlats per aquest sistema de velocitat mitjana. Actualment, funcionen 21 radars d’aquest tipus en el conjunt de la xarxa viària catalana.
Aquest sistema de control de la velocitat mitjana funciona a través d'un equipament de reconeixement de matrícules situat a l'inici i al final del tram controlat, el qual mesura el temps de recorregut i en calcula la velocitat mitjana per determinar si s'ha superat el límit màxim de velocitat permès. Aquests cinemòmetres tenen l'objectiu de prolongar l'efecte de la reducció de velocitat durant diversos quilòmetres per fer un espai viari segur.
Segons el SCT, els principals avantatges dels controls de velocitat de tram és que constitueixen una eina eficaç per reduir la sinistralitat i millorar la seguretat viària, eviten frenades sobtades, cobreixen de forma efectiva un tram sencer d'una via i s'obtenen velocitats més igualades i uniformes al llarg de tot el tram. També destaquen que és un element dissuasiu de gran efectivitat sobre el comportament dels conductors i que complementa els sistemes de control convencionals, com els radars microones, de làser i els piezoelèctrics.
Els radars de l'A-2 de Tàrrega, a punt per entrar en funcionament
La velocitat màxima permesa en el tram controlat és de 120 quilòmetres per hora | Es posaran en marxa a partir d'aquest dilluns
ARA A PORTADA
-
La planta de biogàs de la Sentiu preveu començar les obres el 2026 després de rebre el vistiplau ambiental Redacció
-
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals Àlvar Llobet i Sotelo
-
Treballem per Balaguer impulsa una moció per evitar la supressió d’una línia d’I3 a Gaspar de Portolà Àlvar Llobet i Sotelo
-
Els Mossos detenen sis persones per lesions i intent d'homicidi durant una baralla a Lleida Redacció
-
La Junta del Canal d’Urgell defensa la modernització com una necessitat i no un caprici Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 02 de desembre de 2017 a les 16:40
Et pot interessar
-
Societat
Interior cessarà el cap de la Policia Nacional a Lleida condemnat per assetjament sexual
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
-
Societat
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany
-
Societat
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina
-
Societat
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
