Els treballadors del servei de teleassistència de Lleida, en vaga indefinida

Denuncien que en cinc anys les persones ateses s'han triplicat mentre que el personal ha disminuït

Publicat el 04 de juliol de 2018 a les 09:12
Actualitzat el 04 de juliol de 2018 a les 09:15
Els treballadors de Tunstall Televida, empresa subcontractada per l'Ajuntament de Lleida, que es dedica a gestionar l'assistència a les persones grans que viuen soles i que duen la "medalleta" per avisar si tenen qualsevol incident, han començat una vaga indefinida per protestar per les seves "precàries" condicions laborals.

Denuncien que aquesta empresa, en cinc anys, ha més que triplicat el nombre de persones ateses, ja que ha passat d'atendre 1.073 persones l'any 2013, a atendre'n 5.500, l'any 2018, mentre que el personal ha disminuït i actualment són només deu treballadors. Afegeixen que, com que és un servei subcontractat per la Paeria, s'ha parlat diverses vegades amb Alcaldia però que "no s'ha obtingut cap resposta clara".

Fins i tot, expliquen, es va proposar que hi hagués una remunicipalització, però aquesta proposta tampoc no ha rebut cap resposta. Lamenten que la Paeria "és conscient de la precarietat dels treballadors d'aquest servei bàsic, però no actua" i els treballadors entenen que "hi té responsabilitat i hi hauria d'intervenir".