Nombrosos universitaris s'han concentrat davant l'edifici del rectorat de Lleida, on ha començat una ruta que ha passat pel carrer la Palma, la plaça de la Paeria fins arribar a la plaça Sant Joan.
Desenes d'estudiants s'han concentrat davant del Rectorat Foto: Sergi Queralt
Contra la "mercantilització" de l'educació
Des del punt de vista del SEPC (Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans), entitat que ha impulsat la vaga juntament amb les assembles de campus i facultat de les diferents universitats de Catalunya, aquest nou sistema que està per implantar aprofundeix en la "mercantilització" de l'educació. Així ho assegura la seva portaveu Andrea Terron, tot subratllant que "les carreres que no interessen al mercat, com les Humanitats, podrien desaparèixer".
A més, el canvi de model implicaria un encariment de la formació universitària, ja que, en paral·lel a la devaluació dels graus només hi ha un 33% d'oferta pública de màsters amb uns preus que oscil·len entre els 6.000 i els 33.000 euros, afegeix Terron. "Això expulsaria de l'educació les classes populars", lamenta.
"Sí" a paralitzar el 3+2
Aquesta vegada, la jornada de vaga està precedida per la realització de referèndums a universitats de tot Catalunya per traslladar l'opinió dels estudiants als rectorats i en tots el casos aquesta va ser un "sí" a paralitzar el 3+2. L'últim es va celebrar el 18 de febrer a la Universitat Rovira i Virgili (URV) després de més de dos mesos de consultes estudiantils iniciades el 2 de desembre a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
