La companyia Endesa ha anunciat aquest dimarts una inversió de 47,6 milions d’euros per millorar el subministrament i reforçar part de la seva xarxa elèctrica. L’objectiu de l’empresa és el de millorar el subministrament dels 240.000 clients que hi té a la demarcació de Lleida, un percentatge "molt elevat", segons els responsables del projecte.
Les inversions que s’han presentat pivoten sobre dos eixos; les actuacions ordinàries, que tindran una partida de 28,5 milions, i un pla extraordinari, el “Pla Lleida” que comprèn el desenvolupament de 134 projectes i una inversió de 19,1 milions.
El pla s’ha presentat a Alfarràs, localitat on s’està realitzant una reforma de la línia d’alta tensió a 132 KV que evacua l'energia generada per les diverses centrals hidroelèctriques properes. Els operaris estan treballant en la substitució d'aïllaments, la substitució d'empalmaments de construcció i la millora del sistema de guarda de la línia.
Desglossant la inversió dels projectes, 5,5 milions es destinaran a adequació de les línies, 5,3 als canvis de cablejat, 3,9 a telecomandar instal·lacions, 2,5 a construir noves línies i 883.000 euros a la renovació tecnològica de la xarxa.
Endesa invertirà 47,6 milions a Lleida en els propers dos anys per millorar la xarxa elèctrica
Societat
La companyia posa en marxa un Pla extraordinari amb més de 130 projecte per adequar línies, substituir cablejat i canviar la tensió de part de la seva xarxa
ARA A PORTADA
-
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Successos Detingut per conduir una excavadora ebri i sense carnet pels carrers de Pardinyes Redacció
- Àlvar Llobet i Sotelo
- Responsable de NacióLleida
Publicat el
10 de juliol de 2018 a
les 10:27
Actualitzat el
10 de juliol de 2018 a les
12:03
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
