Els grups municipals del PDECat, d'ERC-Avancem, de la Crida-CUP i del Comú a l'Ajuntament de Lleida han sol·licitat al secretari municipal un informe jurídic sobre el conveni urbanístic de la Paeria amb la promotora de la zona comercial de Torre Salses, Eurofund Parc Lleida, SL.
Les quatre formacions consideren que el conveni aprovat pel PSC, Ciutadans i PP al Ple de setembre "no venia avalat per cap informe jurídic", fet que "constitueix una irregularitat que mai s'hauria de produir en un conveni d'actuació urbanística". El PDeCAT, ERC, Crida i el Comú qüestionen "la legalitat de l'operació de requalificació de terrenys al SUR-42 (Torre Salses) i la compravenda de terrenys entre la Sareb i Eurofund", una empresa "vinculada amb paradisos fiscals", segons asseguren els quatre grups.
Cal recordar que la setmana passada els grups d'ERC, PDeCAT i En Comú Podem al Congrés dels Diputats van registrar conjuntament una proposició no de llei (PNL) per instar al govern de l'Estat que ordeni a la Societat de Gestió d'Actius procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) la rescissió del seu contracte privat amb Eurofund Parc Lleida, SL., "per contravenir els principis de la Sareb de no utilització d'estructures de caràcter opac amb finalitats d'evasió d'impostos".
Aquest dimecres estava prevista la signatura del conveni entre l'Ajuntament de Lleida i la promotora de Torre Salses, Eurofund Parc Lleida, SL., per a la construcció del vial d'accés als terrenys on està projectada la zona comercial, entre els barris de Magraners i de la Bordeta, però finalment s'ha posposat la firma de l'acord entre ambdues parts fins a una nova data.
ERC, PDECat, Crida i el Comú demanen un informe jurídic sobre la «legalitat» del conveni de Torre Salses
Societat
Consideren que el fet d'haver-lo aprovat sense aquest aval suposaria "una irregularitat" en una actuació urbanística
ARA A PORTADA
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
-
Societat Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences ACN
Publicat el
28 de novembre de 2018 a
les 21:33
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
