Famílies de diversos municipis del Pla d'Urgell reclamen a Educació transport escolar d'ESO i postobligatoris fins als instituts situats als afores de Mollerussa. La problemàtica afecta 75 alumnes de Golmés, Vila-sana i Mollerussa, la majoria dels quals estudien a l'Institut La Serra de la capital comarcal.
Aquest dilluns, representants de les famílies i el president del Consell Comarcal del Pla d'Urgell s'han concentrat davant els Serveis Territorials d'Educació a Lleida i s'han reunit amb el director territorial Claudi Vidal, qui, asseguren, s'ha compromès a proposar-los dimarts una solució. Les famílies lamenten que se'ls està "discriminant" per haver escollit centre i defensen que s'hauria de garantir transport escolar fins al 18 anys.
La plataforma per manca de transport escolar d'ESO i postobligatoris al Pla d'Urgell recull des del passat mes de març signatures de famílies afectades i ja en són 75.
La problemàtica afecta principalment l'Institut La Serra de la capital comarcal i alumnes de pobles com Golmés, Vila-sana i Mollerussa, però també Torregrossa. Les famílies acusen als departaments d'Educació i Territori i Sostenibilitat de no aportar cap solució a les seves demandes i recorden que el transport escolar "és un dret dels menors".
Asseguren que des de l'any 1996, quan es va inaugurar l'institut La Serra, al parc que es troba als afores de Mollerussa, els alumnes que no el tenien com a adscrit no havien tingut mai cap problema per utilitzar el transport escolar, però des del curs passat, la situació ha canviat i ara es troben que no tenen cap opció d'accés a aquesta zona educativa que no disposa d'una línia regular de transport públic que hi accedeixi des del pobles de la comarca ni tampoc existeixen autobusos des de la ciutat.
Famílies del Pla d’Urgell protesten per la manca de transport escolar cap a Mollerussa
Els afectats es reuneixen amb el director territorial que s'ha compromès a buscar una solució
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 06 de setembre de 2021 a les 17:46
Et pot interessar
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic
-
Societat El nombre de viatgers allotjats en hotels lleidatans cau un 11,7% al març
-
Societat La compravenda d'habitatges a Lleida augmenta un 16,5% al febrer
-
Societat Lleida floreix amb l’ànima de Sant Jordi