Balaguer acollirà del 12 al 15 de maig la 5a edició de Jazz al Pati que es farà al pati de l’Escola de Música. El festival comptarà un any més amb les formacions més rellevants dels centres superiors de música de Catalunya en l’especialitat de Jazz, ESMUC, Liceu i Taller de Músics i, enguany, com a escola convidada intervindrà el Centro Superior de Música Creativa de Madrid.
Des de l’organització han tornat a escollir grups que aporten noves perspectives al repertori jazzístic. Així, hi ha grups que revisen el repertori més clàssic de negres espirituals i d’altres que donen via lliure a la creativitat.
Jazz al Pati començarà el dia 12 de maig amb les habituals audicions matinals pedagògiques per a als alumnes d’ESO dels centres educatius de Balaguer i seguirà el vespre amb l’espectacle “Poesia en Jazz. Especial dones” a càrrec del grup vocal Divadams i amb la col·laboració de la Biblioteca municipal, segons explica el director de l’Escola Municipal de Música, Xavier Monge.
Divendres serà el torn d’Origins Quartet del Conservatori del Liceu, un exponent de les noves corrents creatives del jazz a casa nostra, i d’Ernest Pipó del Taller de Músics amb una adaptació jazzística d’un repertori de “negro spirituals”.
Dissabte la mostra comptarà amb la presència d’Anna Blasco Quintet de l’ESMUC i amb els alumnes del Centre de Música Creativa de Madrid que treballen la mescla de diversos estils musicals tenint en compte una base procedent del jazz i la fusió d’avantguarda.
Feminisme, poesia i fusió, en la nova edició de «Jazz al pati» de Balaguer
Societat
La mostra es celebrarà del 12 al 15 de maig amb grups d’alguns dels principals centres musicals catalans
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
20 d’abril de 2022 a
les 09:35
Actualitzat el
20 d’abril de 2022 a les
09:42
Et pot interessar
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
