Un total de 501 metges de família, pediatres, odontòlegs i ginecòlegs dels centres d’atenció primària (CAP) de l’Institut Català de la Salut (ICS) de la demarcació de Lleida i 178 professionals de la sanitat concertada de l’hospital Santa Maria de Lleida i a l'hospital de Tremp i del CAP Rural Nord d’Alpicat estan convocats a la vaga de Metges de Catalunya.
Des d'aquest dilluns i fins el proper divendres, els treballadors estan convocats a la vaga per exigir millores laborals i assistencials. Respecte a l’Atenció Primària, el sindicat, majoritari entre el col·lectiu, reclama la disminució de la càrrega assistencial, i limitar a 28 les visites diàries per consulta.
Els serveis mínims acordats per la vaga a l'atenció primària pública estableixen que les urgències funcionaran al 100% durant els cinc dies de vaga, mentre que la plantilla de metges de família i pediatres serà del 25% en les dues primeres jornades i del 33% els altres tres dies. En els serveis de ginecologia i odontologia, hi treballarà cada dia un 25% del personal.
Gairebé 700 professionals lleidatans estan cridats a la vaga als CAP per exigir millores laborals
Els metges volem que es limiti el nombre de visites diàries
ARA A PORTADA

- Àlvar Llobet i Sotelo
- Responsable de NacióLleida
Publicat el 26 de novembre de 2018 a les 11:07
Actualitzat el 26 de novembre de 2018 a les 11:25
Et pot interessar
-
Societat El camp sedueix més joves en una campanya marcada per la incertesa
-
Societat ERC denuncia la degradació del Clot i acusa Larrosa de frivolitzar els problemes del barri
-
Societat Mor un jove de 20 anys ofegat en un pantà d’Alcarràs
-
Societat Nou incendi a la Segarra: una sobrecàrrega elèctrica afecta vegetació forestal
-
Societat Els Bombers donen per estabilitzat l’incendi de la Segarra
-
Societat Els Bombers treballen en un incendi agrícola a Granyena de Segarra