Jordi Feliu, un jove de 25 anys de Figuerola d'Orcau, és un dels 120 espanyols que ha rebut una beca de "la Caixa" per cursar estudis de postgrau a l'estranger. Els reis d'Espanya han presidit aquest dimarts l'acte de lliurament de les beques, un programa que arriba enguany a la seva 35a edició.
El pallarès es troba actualment cursant un doctorat d'Enginyeria Computacional i Matemàtica a Califòrnia (Estats Units). Feliu és Graduat en Enginyeria Civil i de Telecomunicacions Industrials per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i ha cursat un màster en Enginyeria de Camins, Canals i Ports en la mateixa universitat.
En la convocatòria d'enguany s'han concedit beques a candidats d'arreu de l'estat i de 30 disciplines diferents. Les més representades van ser enginyeries i tecnologia (20), economia i empresa (13), arquitectura (9), dret (9) i biologia molecular i bioquímica (8). A més, per tipologia d'estudis, 84 alumnes reben la beca per cursar un màster, 31 per a un doctorat i 5 per a estades d'investigació.
Les beques de "la Caixa" s'atorguen en règim de concurrència competitiva. Les sol·licituds han de superar una primera fase d'avaluació mitjançant el sistema de revisió d'experts, i totes les que reben les millors qualificacions són convocades per a una entrevista personal. En el procés de selecció intervenen professors universitaris amb experiència internacional en aquest tipus de processos d'avaluació.
Tant el nombre de sol·licituds rebudes com el rigor i el nivell d'exigència dels processos de selecció garanteixen que els candidats finalment seleccionats acreditin uns nivells d'excel·lència destacats i siguin admesos a les millors universitats del món.
La Caixa beca un pallarès per estudiar als Estats Units
Societat
Jordi Feliu, de Figuerola d'Orcau, ha estat un dels 120 seleccionats a tot l'estat espanyol
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
28 de maig de 2017 a
les 02:36
Et pot interessar
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
