La Crida per Lleida-CUP ha sol·licitat la intervenció del Síndic de Greuges de Catalunya "per evitar que continuï la vulneració de drets humans, socials i laborals de les persones temporeres a Lleida".
La formació acusa la Paeria de "negar-se a afrontar la crisi que viuen les persones afectades" per fet de no haver creat un alberg municipal públic per a temporers i per haver "reduït les nits de pernoctacions respecte a l'any anterior, de 10 a 4", malgrat "la urgència social". Així mateix, ha traslladat al Síndic l'actuació de neteja de l'entorn del pavelló 3 de Fira de Lleida, on la Paeria ha instal·lat enguany l'oficina única d'atenció als temporers, amb la qual s'haurien retirat matalassos, cartrons i altres pertinences de temporers que pernocten a la zona.
Segons la formació, actualment hi ha unes 200 persones temporeres que dormen al carrer a la capital del Segrià, entre els Camps Elisis, l'alberg Jericó, la plaça de l'Ereta, els pàrquings de plaça Sant Josep i la Seu Vella i en caixers automàtics.
La Crida-CUP denuncia que "malgrat la urgència social", la Paeria "no ha actuat, no ha creat un alberg per a temporers, ha reduït les nits de pernoctacions respecte a l'any anterior, de deu a quatre, sense poder-se garantir perquè no hi ha llits suficients". El grup municipal també ha traslladat al Síndic que el 6 de juliol es va dur a terme una operació coordinada entre la Guàrdia Urbana i Ilnet "on es van llençar matalassos dels voltants del pavelló 3 de Camps Elisis", sota la justificació que "es retiraven perquè estaven bruts, en horaris en que els temporers treballen o estan en recerca de feina".
Segons la formació anticapitalista, una acció similar s'hauria reproduït el 9 de juliol, l'endemà de la manifestació celebrada a Lleida per reclamar un alberg i per denunciar la situació en què viuen molts temporers a la ciutat, "amb la retirada de cartrons i sense augmentar els ajuts per a pernoctacions, tenint en compte que és l'únic que tenen per dormir", assenyalen des de la Crida-CUP.
La Crida demana l'actuació del Síndic davant la presumpta vulneració de drets a temporers a Lleida
Societat
La formació assegura que unes 200 persones d'aquest col·lectiu dormen al carrer a la capital del Segrià
ARA A PORTADA
-
Política Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
10 de juliol de 2018 a
les 23:23
Et pot interessar
-
Societat
Dos anys de presó per una agressió sexual a una dona en un pis de Lleida
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
