La Unitat d'Aigües adscrita a l'Àrea de Planificació i Cooperació Municipal de la Diputació de Lleida ha iniciat aquesta setmana els controls analítics de la radioactivitat de l'aigua, a través de quatre laboratoris lleidatans que han estat escollits després de la corresponent licitació, d'acord amb la nova Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP) entre nou candidats de l'estat espanyol i França.
Les empreses Servei d'anàlisi El Pla, Laboratori de control de la contaminació ambiental, Eurofins, i Aqualialab facilitaran a la diputació els resultats de la recollida de mostres que faran des de la Unitat d'Aigües. Els resultats es transmetran posteriorment a l'Agència de Salut Pública de Catalunya, i també es carregaran al Sistema de Información Nacional de Agua de Consumo (SINAC), en nom de tots els municipis de les comarques de Lleida.
El control de substàncies radioactives sobre mostra d'aigua destinada a consum, té per objecte la determinació dels nivells de radioactivitat artificial, (aquella que té a veure amb la proximitat de centrals nuclears) i l'altre, el control de la radioactivitat natural, la que es pot trobar en aigües subterrànies o bé en elements de la geologia d'un territori que poden contenir isòtops que poden contaminar les aigües.
Els controls que ara s'inicien, tindran una vigència de cinc anys durant els quals s'obtindran mostres de tot el territori de les comarques de Lleida. La Diputació de Lleida, mitjançant la seva Unitat d’Aigües realitzarà aquests controls en nom de tots els ajuntaments del territori i en aplicació del Reial Decret 314/2016.
La Diputació posa en marxa controls de substàncies radioactives a l'aigua de tota la demarcació
Ho fa a través de quatre laboratoris lleidatans i transmetrà els resultats a l'Agència de Salut Pública i al SINAC
ARA A PORTADA
-
«La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
-
-
-
Calor de juliol a finals de maig: temperatures fins a 37 graus i rècords a Ponent i l'Ebre Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 10 d’octubre de 2019 a les 13:08
Actualitzat el 10 d’octubre de 2019 a les 13:11
Et pot interessar
-
Societat Alerta màxima per temps violent a l'Alt Urgell i el Pallars Sobirà
-
Societat El Col·legi de Periodistes s’incorpora al Premi Turístic Pica d’Estats
-
Societat Jorge Delgado, el jove mort en un accident laboral, serà recordat amb un mural a Lleida
-
Societat Balaguer declara festiu local el 13 de juliol per revitalitzar la Transsegre
-
Societat La Paeria impulsa un edifici de lloguer per a joves al Centre Històric
-
Societat La Vall d’Aran reforma la normativa per ordenar les construccions en sòl rústic