La Paeria obre un web per ajudar persones amb dificultats per pagar l'habitatge

També es poden informar a través del telèfon gratuït 900 844 253 i presencialment a les oficines de serveis socials del diversos barris

Publicat el 26 de desembre de 2015 a les 11:21
Actualitzat el 26 de desembre de 2015 a les 11:30
L'Ajuntament de Lleida ha posat a la disposició de la ciutadania un servei d'informació adreçat a les persones amb situació de pobresa energètica o dificultats per al pagament de l'habitatge habitual, d'acord amb el que estableix la llei 24/2015. Aquesta llei fa referència a mesures urgents per afrontar l'emergència en l'àmbit de l'habitatge i la pobresa energètica. La informació detallada es pot consultar des d'aquest dimecres a través d'un banner específic ubicat a la pàgina d'inici del web de la Paeria (www.paeria.cat). També es pot fer a través del telèfon gratuït d'informació 900 844 253 i presencialment a les oficines de serveis socials del diversos barris. L'objectiu d'aquest servei d'informació és que la ciutadania conegui les mesures previstes en la llei 24/2015.
 
Aquestes mesures, en quant a l'habitatge són prevenir la pèrdua de l'habitatge i accedir a un lloguer social quan no es pot fer front als deute d'hipoteca o lloguer. En quant a les persones que tenen deutes en les despeses de subministraments, la llei preveu adoptar mesures per evitar els talls en els subministraments bàsics garantint l'aigua potable, la llum i el gas.

Des de l'Ajuntament, a través dels Serveis Socials, asseguren que fa temps que vetllen per prevenir situacions de pèrdues d'habitatge i de talls de subministraments bàsics, tant a través d'ajuts d'emergència, com de la taula d'emergència en habitatge, com facilitant contractes d'habitatges socials.

Els Serveis Socials aconsellen que si alguna persona té deutes de subministrament o ha rebut avís de tall, té impagaments de lloguer o ha rebut avís de desnonament, es posi en contacte amb els serveis socials del seu barri el més aviat possible, sense esperar a l'últim moment, per tramitar els recursos més oportuns.