La Paeria presenta una nova polsera de teleassistència amb codi QR

El nou servei permet identificar amb el telèfon mòbil els usuaris que tinguin un incident fora del seu domicili

Publicat el 27 d’abril de 2015 a les 13:59
Actualitzat el 27 d’abril de 2015 a les 23:45

Àngel Ros, col·locant una polsera a una usuària Foto: Hermínia Sirvent


Lleida és, a partir d’avui, pionera arreu de l’Estat en associar el concepte d’Smart City al servei de les persones amb la posada en funcionament d’un novedós producte que amplia el servei de teleassistència municipal a qualsevol indret amb cobertura de mòbil. Es tracta d’una polsera que, mitjançant tecnologia Codi QR, facilita que els usuaris que tinguin un incident fora del seu domicili puguin ser identificats per qualsevol ciutadà que porti un Smartphone i posar-los en contacte amb la família, la central de teleassistència o el 112.

La polsera permet identificar qui és aquella persona –nom, edat, fotografia, etcètera- i tota la informació relacionada amb la seva salut que s’ha de tenir en compte com al·lèrgies, medicaments, malalties, etcètera. Quan un ciutadà atansa el seu Smartphone a la polsera, automàticament es genera un avís a qui ha decidit l’usuari de la teleassistència, ja siguin familiars, el servei de teleassistència o el 112. A més a més, la polsera localitza la persona per contribuir a una localització ràpida i exacta en cas que sigui necessari.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i la tinenta d’alcalde i regidora de Benestar Social de la Paeria, Montse Mínguez, han presentat avui el nou servei, que serà totalment gratuït. El paer en cap ha destacat que Lleida es caracteritza, des de fa temps, per la seva aposta per implementar el concepte d’Smart City a l’àmbit dels serveis socials. A més, ha assenyalat que la nova polsera complementa el servei de teleassistència municipal i la fa totalment mòbil –la teleassistència només funciona dins del domicili- al poder-se utilitzar en qualsevol lloc on hi hagi cobertura mòbil.