La consellera de Salut de la Generalitat, Marina Geli, després de visitar les noves instal·lacions radiològiques de l'hospital de la Seu ha destacat que “avui inaugurem la segona fase de les inversions, de més de 5,5 milions d'euros, amb aquesta nova àrea d'imatge mèdica que permetrà que dels 1.000 pacients desplaçats l'any 2008 per a fer-se aquests tipus de prova, puguin realitzar-les a partir d'ara, i de manera progressiva, a la Seu d'Urgell”.
Per la seva part, el president del Patronat de la Fundació Sant Hospital i alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha manifestat que “avui és un dia històric per la Seu i pel nostre hospital, ja que per primera vegada disposem d'un TAC i d'altres noves tecnologies que permetran que els alturgellencs puguin fer-se proves que fins ara no es podien realitzar a la nostra ciutat”. Batalla ha ressaltat també que “la Seu disposa del millor equip de radiologia del Pirineu”. L'alcalde urgellenc ha explicat que les obres de millora al Sant Hospital continuen, “fet que permetrà que a finals d'any es puguin inaugurar les noves àrees d'urgències i admissions, i així donar un servei tal i com pertoca als ciutadans de la Seu i comarca”.
Aquest nou servei de diagnòstic per la imatge de la Fundació del Sant Hospital disposa de 540 m2, triplicant així la seva superfície fins ara disponible. La nova àrea compta amb un nou equipament radiològic, que possibilita l'obtenció d'imatges en forma digital i que permet la seva fàcil transmissió a distància i emmagatzament.
S'han adquirit un equip de radiologia convencional de suspensió de sostre, un telecomandament, un ecògraf i un arc quirúrgic per renovar els existents fins ara. També s'ha dotat el servei amb un TAC (Tomografia Axial Computaritzada) de 16 corones que evitarà els desplaçaments dels alturgellencs per a la realització d'aquesta prova. Alhora, permetrà augmentar de manera significativa la capacitat resolutiva i diagnòstica del Sant Hospital.
La inversió total de les obres i equipaments ha estat d'1.900.000 euros. Amb aquests nous equipaments i tecnologia es reforça la capacitat diagnòstica del Sant Hospital de la Seu d'Urgell.
La posada en marxa d'aquesta àrea suposa la finalització de la segona fase de les obres de modernització de la Fundació Sant Hospital. Recordem que en una primera fase es va abordar la remodelació del bloc quirúrgic. Properament s'iniciaran les obres d'ampliació dels serveis d'urgències i admissions, com a tercera i última fase.
Inauguració de la Unitat RX de la nova àrea de diagnòstic Inauguració de la Unitat RX de la nova àrea de diagnòstic