L'acusat de destrossar l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Lleida no es presenta al judici

La funcionària que va presenciar els fets i que va patir un atac de pànic ha declarat que "els telèfons i els ordinadors volaven"

Publicat el 02 de juny de 2015 a les 17:47
L'home de 35 i originari de Mali que el 7 de gener de 2014 va destrossar amb una barra de ferro l'Oficina Municipal d'Atenció al Ciutadà (OMAC) de l'Ajuntament de Lleida, situada a l'edifici Pal·las, no s'ha presentat aquest dimarts al penal 3 de Lleida, on havia de ser jutjat. El judici s'ha dut a terme amb la declaració de tres funcionaris i el guàrdia urbà que el va detenir. Un dels testimonis ha estat la funcionària que es va quedar sola amb ell a l'oficina i que va patir un atac de pànic. "Vaig veure com s'aixecava la pantalla d'ordinador però pensava que era una broma", ha dit, fins que va veure com "els telèfons i les pantalles d'ordinador de la resta de taules volaven", ha declarat.

Segons ha explicat la funcionària al judici, l'acusat, després de tombar l'ordinador del taulell informatiu de l'entrada on estava situada ella, es va dirigir cap a la primera de les taules d'atenció personalitzada (la situada més a l'esquerra) i va agafar la barra de ferro de què disposen totes les taules, que indica amb un número lluminós el torn. Llavors, amb la barra, "va començar a destrossar, pantalles, teclats i telèfons", ha dit.

Els funcionaris que hi havia darrere de les taules van fugir cap a la part del darrere però ella no podia anar cap allà i es va quedar sola amb ell. "Que vingui algú o ens mata" ha declarat que va cridar. Finalment, quan va poder, es va escapar per la porta principal i va anar cap a la Paeria a demanar ajuda. Li va explicar a un agent de la guàrdia urbana que era allà què havia passat i va senyalar l'acusat que, en aquell moment passava per la farmàcia que hi ha just al davant de l'Ajuntament, a la plaça Paeria, i l'agent el va detenir.

El jutge d'instrucció número 2 de Lleida va ordenar l'ingrés a la presó de l'acusat però l'Audiència de Lleida en va ordenar la posada en llibertat i va aconsellar imposar-li una mesura d'allunyament. El jutjat va prohibir doncs l'entrada de l'home a 9 edificis públics. Des de llavors, no es podia acostar a menys de 100 metres ni entrar a l'edifici Pal·las, a la Paeria, Hisenda de l'Ajuntament, l'antiga Audiència, a les dependències Maranyosa ni a les de la Panera, al Centre Cívic Balàfia, la regidoria de Medi Ambient ni als Serveis Socials del Centre Històric. Només pot entrar en aquests edificis per fer gestions sempre que així s'acrediti i acompanyat per la Guàrdia Urbana.