L'AP-2 es continuarà tancant en cas de boira molt intensa el proper hivern

La directora del SCT valora que la mesura ha estat "efectiva" i que "s'han evitat accidents"

Publicat el 12 d’abril de 2016 a les 11:20
La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, ha mostrat la voluntat per mantenir de cara a l'any que ve el protocol acordat entre els Mossos d'Esquadra i Abertis per tallar l'AP-2 al trànsit entre les Borges Blanques i Soses (Segrià) quan la boira sigui molt intensa. El protocol s'ha activat una vegada amb nivell 4, que comporta el tancament de la via, segons Abertis. Doménech valora que, quan la mesura s'ha aplicat, ha estat "efectiva" i "s'han evitat accidents".

La directora del SCT ha avançat que hi ha prevista una reunió en els propers dies per fer-ne balanç. Es tracta d'un protocol que es va aplicar per primera vegada aquest hivern per tancar el tram d'autopista quan la visibilitat fos inferior als 75 metres i desviar els vehicles per traçats alternatius.

Doménech ha assenyalat que el Servei Català de Trànsit, Mossos d'Esquadra i Abertis -concessionària de l'autopista- van establir tancar l'AP-2 en els casos amb "un risc elevat d'accidentalitat que no es pogués limitar d'una altra manera" per boira molt intensa, que actua com "una cortina que no deixa veure absolutament res". "'L'instint del conductor és aturar el vehicle quan no veu res i això és molt perillós", alerta.

La directora del SCT ha explicat que Abertis també ha treballat per "augmentar la visibilitat" a l'autopista amb altres mesures com la instal·lació de llums reflectors. Els responsables del protocol han de decidir ara si mantenir-lo de cara a l'any que ve, millorar-lo o canviar-lo.

El 2 de desembre es va aplicar el protocol i es van tancar 41 quilòmetres de l'AP-2, entre Aitona (Segrià) i Les Borges, a la circulació de tots els vehicles, que van ser desviats per l'A-2, en sentit Barcelona, i per l'N-240, en sentit Saragossa.

L'acord ha estat molt criticat pels alcaldes de la zona, que fa anys que alerten de la perillositat de la N-240. El SCT es va comprometre també a estudiar mesures alternatives al tancament de l'autopista per als casos de boira molt intensa.