La conseqüència directa és que caldrà estrènyer-se el cinturó en altres despeses, com ara la compra de regals. Tot i intentar estalviar, cada ciutadà es gastarà uns 951 euros durant les festes, un 5,1% menys que durant el passat Nadal.
L’any passat, el 57,5% del nostre pressupost de Nadal es va destinar als regals i el 24%, al menjar. Aquest Nadal,amb la pujada de la cistella de la compra, haurem de dedicar el 39,5% als àpats nadalencs i només ens quedarà un 40% per comprar regals.
El que més regalarem serà roba (un 54% dels ciutadans triaran aquesta opció), llibres (40%) i cosmètica i perfumeria (39%). Per contra, es compraran molts menys CD i vídeos, especialment per la facilitat de descarregar-los per Internet. Pels nens menors de 12 anys es triaran joguines tradicionals, mentre que per als adolescents els regals estrella seran els MP3, els telèfons mòbils i les videojocs.
La majoria dels ciutadans comprarà els regals a grans superfícies, ment que pel menjar els hipermercats són els establiments preferits. També cal destacar que només el 10% dels espanyols compra a través d’Internet, tot i que prop del 60% fa servir la xarxa per buscar informació sobre els productes que vol comprar i comparar preus.
Tot i la gran despesa que suposa el Nadal, els ciutadans són molt poc previsors i només el 17% estalvia diners durant l’any per fer front a les festes. A més, el 60% concentra les compres al desembre, quan els preus, sobretot dels aliments, són molt més cars.
ROCÍO ROS. ACPG (AGÈNCIES)