Investigadors catalans han detectat que les persones amb problemes de salut mental mostren un sentiment de col·lectivitat més gran i estan disposats a posar-se més en risc pel bé comú, malgrat ser també les que estan més exposades i són més vulnerables, segons l'estudi 'Jocs x la Salut Mental', que ha aprofundit en el coneixement del model d'atenció comunitària a aquest col·lectiu.
La investigació, publicada a Scientific Reports, s'ha basat en les actituds que han mantingut en un joc digital 270 participants, persones voluntàries relacionades amb l'ecosistema de l'atenció i cures de la salut mental, entre afectats (62,6%), cuidadors professionals i no professionals (25,6%) i amics i familiars (11,29%).
El grup d'investigació OpenSystems de la Universitat de Barcelona (UB) i la Federació Salut Mental Catalunya, han detectat que els participants amb trastorns mentals han posat més a prova la seva vulnerabilitat per contribuir en el bé comú, encara que això suposés guanyar un 5% en el joc.
"Aquest col·lectiu és el que ha fet més esforços per aconseguir l'objectiu col·lectiu, i marca així un paper destacat per al bon funcionament de l'ecosistema", i aquesta predisposició major a contribuir pot veure's com una forma de reclamar el seu lloc en la comunitat, ha valorat l'investigador de la UB i director de la investigació, Josep Perelló.
Per això, els investigadors han assenyalat que les persones amb aquests trastorns són clau per al model, i també han destacat que vuit de cada deu cuidadors i professionals van actuar de forma cooperativa, i en el 65% dels casos esperaven reciprocitat dels companys: "El grau elevat de cooperació i optimisme dels cuidadors és fonamental: consolida el seu rol essencial".
Les persones amb problemes de salut mental mostren un sentiment de col·lectivitat més gran
Un estudi analitza les decisions entre interès individual i grupal en un joc
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de març de 2018 a les 10:32
Actualitzat el 07 de març de 2018 a les 10:38
Et pot interessar
-
Societat Continuen els treballs per reparar la fuita d'aigua a la presa de Rialb
-
Societat Patrulles conjuntes a Mollerussa per frenar els comportaments incívics durant l'estiu
-
Societat L’embassament de Sant Antoni desaigua per excés de cabal a la Noguera Pallaresa
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament
-
Societat Ipcena exigeix retirar un gran abocament amb amiant a Juneda
-
Societat Lleida reforça la seguretat al Centre Històric amb noves càmeres de vigilància