L'aigua serà la gran protagonista d'aquesta setmana. Amb el pas de les hores els núvols s'aniran fent lloc i les pluges arribaran a bona part del territori català. El Servei Meteorològic de Catalunya preveu uns dies amb força inestabilitat amb precipitacions gairebé a qualsevol hora. La situació hauria de millorar de cara a divendres i dissabte.
Davant d'una setmana passada per aigua, doncs, els Mossos d'Esquadra han fet una crida a través de les xarxes socials per fomentar la responsabilitat al volant. Tot seguit us detallem les sis recomanacions principals que fa la policia catalana a tots aquells que hagin d'agafar el cotxe en les properes hores.
1. Moderar la velocitat i estar atents a les condicions de la via i el trànsit.
2. Augmentar la distància de seguretat amb el vehicle que tenim al davant i no fer avançaments si la visió és reduïda.
3. Encendre els llums curts per veure millor i perquè la resta d'usuaris de la via ens vegin.
4. Fer ús de les eixugaparabrises i els elements de ventilació interns per mantenir els vidrets nets i sense baf per una bona visió.
5. Evitar circular sobre les línies blanques de la carretera i intentar fer-ho per les marques de roda que deixa el vehicle de davant.
6. No frenar bruscament i intentar evitar els tolls per prevenir l'efecte Aquaplaning. Si aquest es produeix, cal desaccelerar, no frenar i agafar el volant amb força.
Les sis recomanacions dels Mossos per afrontar una setmana passada per aigua
Societat
La previsió meteorològica apunta que la pluja serà la gran protagonista dels propers dies
ARA A PORTADA
Publicat el
07 de maig de 2018 a
les 10:22
Et pot interessar
-
Societat
La conca del Segre i la Noguera Pallaresa entren en sequera prolongada després d’un estiu sense pluges
-
Societat
Demanen 2 anys de presó per a un home acusat de donar una bufetada a l'alcalde d'Alins
-
Societat
Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs
-
Societat Demanen presó per a una parella de Lleida per no tornar un cotxe que havien llogat per només tres dies
