El delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Víctor Orrit, que ha estat l'encarregat de presentar la iniciativa al rector, ha destacat que la de l'Institut és la primera d'aquestes instal·lacions per ubicar-se al territori. Així mateix, ha comentat que l'acció es fa en una zona que "s'ho ha guanyat abastament" pel fet que la naturalesa li ha donat una configuració física, que geològicament parlant "és molt interessant", i que ha atret estudiosos d'arreu del món que han volgut aprofundir en les seves investigacions.
Per la seva part, Joan Viñas ha assenyalat que a la UdL hi ha departaments i grups de recerca com el de Medi Ambient i Ciències del Sòl que estaran molt interessats en fer recerca i docència des de la capital del Pallars Jussà. En aquest sentit, Viñas ha remarcat que hi ha "voluntat política" per tirar endavant un conveni entre institucions que permeti la ubicació d'aquests investigadors de la UdL a Tremp. Segons Viñas i Orrit, aquest conveni es materialitzarà a principis del 2009.
D'altra banda, Viñas també ha matisat que properament es posarà en contacte amb l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, per tal de mirar d'establir lligams entre aquesta seu de l'Institut Geològic a Tremp i el Parc Científic i Tecnològic de Lleida (PCiTAL) ja que considera que hi haurà algunes de les empreses que hi estan instal·lades que mostraran interès en la iniciativa.
El director de l'Institut Tecnològic de Catalunya ha matisat que d'entrada la seu de Tremp s'ubicarà en unes instal·lacions cedides per l'ajuntament però que de seguida es construirà una seu específica per al centre. Per Roca, poder ubicar una seu a Tremp és tot un privilegi per a l'Institut ja que considera que allà hi ha "un laboratori natural".
D'entrada, segons Roca, a Tremp hi haurà tres persones contractades de forma permanent. Això no obstant, hi ha la idea d'anar-ne contractant més de forma progressiva així com que periòdicament hi vagin investigadors de la seu de Barcelona.
Finalment, Roca ha dit que a banda del fet que la seu de Tremp serà com 'una base d'operacions' sobre tota la feina que es fa relacionada amb la serralada pirinenca, també es posarà a disposició d'investigadors vinculats a l'estudi de les ciències de la terra.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Tret de sortida a la mitja veda de caça a Ponent amb menys exemplars de guatlla al Segrià ACN
-
Societat Denuncien el «col·lapse» del sistema de cites d'estrangeria a Lleida i reclamen solucions ACN
-
-
Successos Set persones detingudes a Lleida en l’operatiu per evitar aldarulls al Parc sobre les Vies ACN
Publicat el
06 de novembre de 2008 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
Mor un jove en caure-li a sobre una paret mentre rehabilitava una casa al Pallars Sobirà
-
Societat
Els veïns afectats per l’incendi del bloc de Balàfia de Lleida entren lentament a recuperar pertinences
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
