El delegat del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Víctor Orrit, que ha estat l'encarregat de presentar la iniciativa al rector, ha destacat que la de l'Institut és la primera d'aquestes instal·lacions per ubicar-se al territori. Així mateix, ha comentat que l'acció es fa en una zona que "s'ho ha guanyat abastament" pel fet que la naturalesa li ha donat una configuració física, que geològicament parlant "és molt interessant", i que ha atret estudiosos d'arreu del món que han volgut aprofundir en les seves investigacions.
Per la seva part, Joan Viñas ha assenyalat que a la UdL hi ha departaments i grups de recerca com el de Medi Ambient i Ciències del Sòl que estaran molt interessats en fer recerca i docència des de la capital del Pallars Jussà. En aquest sentit, Viñas ha remarcat que hi ha "voluntat política" per tirar endavant un conveni entre institucions que permeti la ubicació d'aquests investigadors de la UdL a Tremp. Segons Viñas i Orrit, aquest conveni es materialitzarà a principis del 2009.
D'altra banda, Viñas també ha matisat que properament es posarà en contacte amb l'alcalde de Lleida, Àngel Ros, per tal de mirar d'establir lligams entre aquesta seu de l'Institut Geològic a Tremp i el Parc Científic i Tecnològic de Lleida (PCiTAL) ja que considera que hi haurà algunes de les empreses que hi estan instal·lades que mostraran interès en la iniciativa.
El director de l'Institut Tecnològic de Catalunya ha matisat que d'entrada la seu de Tremp s'ubicarà en unes instal·lacions cedides per l'ajuntament però que de seguida es construirà una seu específica per al centre. Per Roca, poder ubicar una seu a Tremp és tot un privilegi per a l'Institut ja que considera que allà hi ha "un laboratori natural".
D'entrada, segons Roca, a Tremp hi haurà tres persones contractades de forma permanent. Això no obstant, hi ha la idea d'anar-ne contractant més de forma progressiva així com que periòdicament hi vagin investigadors de la seu de Barcelona.
Finalment, Roca ha dit que a banda del fet que la seu de Tremp serà com 'una base d'operacions' sobre tota la feina que es fa relacionada amb la serralada pirinenca, també es posarà a disposició d'investigadors vinculats a l'estudi de les ciències de la terra.
ARA A PORTADA
-
-
Només el 5% dels brots de pesta porcina africana a la Unió Europea han arribat a les granges el 2025 Redacció
-
El «retorn» del virus: el fantasma de la pesta porcina ressuscita trenta anys després Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mercolleida aplica una rebaixa històrica del preu del porc després dels casos de pesta Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 06 de novembre de 2008 a les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
-
Societat
Ovelles connectades: Tremp aposta pel GPS per vigilar els ramats
-
Societat
Els ramaders confien que les mesures de bioseguretat frenin l’avenç de la pesta porcina
-
Societat
Desallotjat el bloc del carrer Santiago Rusiñol de Borges en un operatiu sense incidents
-
Societat
Els tractors tornen a Lleida per exigir canviar les ZEPA
-
Societat Entre l'expansió i l'emergència: la pesta porcina posa a prova el motor econòmic de Lleida
