Una dotzena d'estudiants d'occità de la Universitat de Tolosa-Joan Jaurés han iniciat una estada a la Universitat de Lleida (UdL), que s'allargarà fins dijous. Acompanyats per dos professors i per dos investigadors del centre tolosà, l'alumnat assistirà a diferents sessions sobre literatura occitana, dialectologia catalana i occitana i lingüística, impartides per professorat del grau d'Estudis catalans i occitans de la UdL, de la mateixa manera que els alumnes de la UdL assistiran a classes impartides pel professorat tolosà. A partir del curs vinent, 2015-2016, ambdues institucions iniciaran un programa d'intercanvi d'alumnat i professorat i ja estudien oferir conjuntament estudis d'occità.
La visita a la universitat lleidatana, que s'ha iniciat aquest dimarts i que respon a una primera visita que alumnes i professorat de la UdL van dur a terme l'any passat a la Universitat Joan Jaurés, obre la porta a intercanvis regulars d'alumnat i de docents el proper curs acadèmic en el marc del programa de mobilitat Erasmus+. Així, el curs vinent dos estudiants de Tolosa de Llenguadoc cursaran estudis a la UdL i el curs següent, el 2016-2017, alumnat lleidatà es desplaçarà a la localitat francesa per estudiar-hi occità.
El director de la Càtedra d'estudis occitans de la UdL, Aitor Carrera, ha explicat que aquesta iniciativa pretén consolidar la llengua occitana en el sistema universitari català mitjançant acords amb una de les dues universitats de l'Estat francès més importants en aquest idioma -l'altra és Montpeller-, i al mateix temps reforçar el paper de la Universitat de Lleida en aquest àmbit.
Lleida i Tolosa intercanvien estudiants i professorat d'occità
Societat
Acord entre les universitats respectives per reforçar l'aprenentatge de la llengua occitana
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
26 de maig de 2015 a
les 19:54
Actualitzat el
26 de maig de 2015 a les
19:56
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Mor Josep Grau, exconseller d'Agricultura i exalcalde de Mollerussa
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
