La ciutat de Lleida ha estat senyalada com una de les millors ciutats del futur de l’Estat espanyol. Segons els experts, la capital del Segrià és una ciutat que creixerà en els proper anys com un dels municipis que combinarà millor la qualitat de vida, les noves tecnologies i la proximitat amb els grans centres econòmics.
Aquest concepte l'ha argumentat el director de la revista Ciutat Sostenible i coordinador del Fòrum de Ciutats de Madrid, Carlos Martí. En un acte organitzat per l'Agència Efe i Ecovidrio per parlar d'un dels grans reptes de les noves generacions, Martí destaca que s'ha arribat a un límit i el que més creixerà en el futur seran les ciutats "connectores per vincular territoris". En aquest sentit, l'expert situa Lleó al mateix nivell que la capital de Ponent.
Les ciutats intermèdies, segons aquest expert, tenen la capacitat de ser "ordenadores del territori", ja que la seva influència real va més enllà de la seva "taca urbana".
En aquests municipis és més factible aconseguir paràmetres de sostenibilitat urbana, per exemple aplicant estratègies per combatre el canvi climàtic, potenciant modes de transport no contaminants (donada la seva escala i dimensió), promovent el consum de proximitat i generant relacions humanes. A més, a les ciutats intermèdies "existeix en general més capacitats per prendre decisions amb més agilitat, si ho comparem amb les megaciutats", apunta Martí.
Lleida serà la millor ciutat de l'Estat per la seva qualitat de vida segons els experts
Societat
La capital de Ponent reuneix les millors condicions per combinar benestar, l'ús de les noves tecnologies i la proximitat amb els grans centres econòmics
ARA A PORTADA
-
Societat Dos mesos esperant el tren: el robatori de coure desconnecta les Garrigues Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Lleida estrena bitllets combinats d’AVE i autobús per viatjar al sud d’Andalusia Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat El Govern vol frenar la pèrdua de superfície d’horta amb un pla per modernitzar el sector ACN
-
Societat Els tècnics de la Paeria de Balaguer qüestionen la instal·lació d’ombra del Mercadal Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
03 de novembre de 2016 a
les 12:35
Et pot interessar
-
Societat
Les exportacions lleidatanes cauen un 5,3% el juliol fins als 354,2 milions d'euros
-
Societat
Lleida; menys delictes i més sensació d’inseguretat
-
Societat
L'aturada del projecte del tramvia posa en escac el govern de Balaguer
-
Societat
Pugen a sis les denúncies contra el fisioterapeuta lleidatà acusat de tocaments a clientes
-
Societat
Directius de MJ Gruas haurien admès el pagament de comissions a l’excap de carreteres
-
Societat
La campana de Granyena de Segarra torna a sonar 85 anys després
