El pla Alfa dels Agents Rurals ha elevat el nivell d'alerta d'incendis forestals a una vintena de comarques catalanes, al centre i al sud del país. A hores d'ara, hi ha un total de divuit comarques al nivell 2 (alt) i 21 més al nivell 1 (moderat).
Les altes temperatures i la manca de pluges han fet pujar l'alerta a l'espera que aquest dijous la situació meteorològica canviï. Segons les previsions, una borrasca calmarà la sensació de xafogor que en els últims dies s'ha estès per tot el país. Les pluges deixaran pas al vent del nord i l'ambient es refrescarà coincidint amb l'inici de setembre, el mes que dona la benvinguda a la tardor.
Abans de dijous podrien caure alguns ruixats puntuals i febles a les comarques de Lleida, al sud de Catalunya i a la zona del Pirineu i Prepirineu. Unes pluges moderades, però, que no evitaran que els termòmetres es mantinguin a l'espera del canvi de temps que ha de virar la tendència la segona part de la setmana.
MAPA Alt risc d'incendis forestals en una vintena de comarques
Les temperatures es mantindran elevades fins dijous, quan es preveu que una borrasca doni pas al vent del nord i l'ambient es refresqui coincidint amb l'inici de setembre
ARA A PORTADA
Publicat el 29 d’agost de 2017 a les 10:31
Et pot interessar
-
Societat 2on Congrés Català de Repoblament
-
Societat Ipcena exigeix retirar un gran abocament amb amiant a Juneda
-
Societat Lleida reforça la seguretat al Centre Històric amb noves càmeres de vigilància
-
Societat Neteja intensiva al barri de Cappont durant tres setmanes
-
Societat La DOP Les Garrigues preveu una bona campanya després de tres anys crítics
-
Societat Una falsa cobra en una vinya sembra el caos en un poble de Lleida