L'aplicació ha estat desenvolupada per Telefònica i oferirà als ciutadans la possibilitat de poder comunicar i denunciar davant l'Ajuntament qualsevol mena d'incidència que pugui tenir lloc a l'espai públic de la ciutat. LA nova eina tecnològica, que es podrà descarregar gratuïtament a partir de dimarts vinent, està dissenyada per a dispositius mòbils basats en els sistemes Android i iOS, i s'ha implementat en català, castellà i anglès.
L'Ajuntament de Mollerussa es converteix en el primer consistori de les comarques lleidatanes que aposta per una aplicació d'aquestes característiques desenvolupada per Telefònica. Aquesta nova eina tecnològica proposa un sèrie de categories a l'usuari per tal de filtrar els tipus d'avisos que rebrà l'Ajuntament.
Tot seguit, es demana l'adreça i la fotografia de la incidència, i finament se sol·liciten les dades del ciutadà per tal de poder comunicar-li posteriorment les actuacions que es duguin a terme. En el cas que l'usuari tingui els serveis de localització del seu dispositiu activats, l'aplicació hi podrà accedir per tal de geolocalitzar automàticament la seva posició.
L'aplicació s'ha pensat per tal que sigui senzilla i de fàcil ús. Però tant important és l'aplicació mateixa com la posterior gestió de les incidències, que es farà des de l'Ajuntament. Les comunicacions amb el ciutadà posteriors a l'enviament d'un avís-incidència es faran via correu electrònic. A més, l'Ajuntament disposarà d'un registre d'incidències publicat al web que es podrà consultar també des de la mateixa aplicació i que mostrarà l'estat de les actuacions que es duguin a terme.
Durant la presentació, l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha destacat que es tracta d'una eina "feta a mida per a Mollerussa" i que "permet interaccionar amb el ciutadà, agilitzant la comunicació i fent-la més fluida". L'alcalde ha subratllat que aquesta nova eina respon a un compromís que van adquirir al setembre passat i ha admès que des de l'Ajuntament són conscients que pot suposar una "allau de peticions dels ciutadans", però que és un risc que assumeix el consistori pel fet que la gran beneficiada de tot plegat és la mateixa ciutat i els seus habitants.
Solsona també ha recordat que la creació d'aquesta aplicació és fruit dels contactes que el consistori mollerussenc va iniciar amb Telefònica fa un any i mig arran del desplegament de la fibra òptica a la ciutat -desplegament que ara mateix es troba al 90% i s'espera finalitzar en breu-, i que va generar "una complicitat amb un operador de primera magnitud com és Telefònica" que ara ha cristal·litzat en 'Mollerussa Viappublica'.
Per la seva banda, el director d'administracions públiques de Telefònica a Catalunya, Mariano Yágüez, ha explicat que es tracta d'una aposta "arriscada" per part de l'Ajuntament de Mollerussa ja que haurà de donar resposta a les incidències que es generin i ha remarcat que es tracta d'una eina "molt senzilla en el seu maneig". Yágüez també ha volgut subratllar que aquesta nova aplicació "reflecteix les ganes i l'interès de l'Ajuntament de Mollerussa per apostar per les noves tecnologies".
Tot seguit, es demana l'adreça i la fotografia de la incidència, i finament se sol·liciten les dades del ciutadà per tal de poder comunicar-li posteriorment les actuacions que es duguin a terme. En el cas que l'usuari tingui els serveis de localització del seu dispositiu activats, l'aplicació hi podrà accedir per tal de geolocalitzar automàticament la seva posició.
L'aplicació s'ha pensat per tal que sigui senzilla i de fàcil ús. Però tant important és l'aplicació mateixa com la posterior gestió de les incidències, que es farà des de l'Ajuntament. Les comunicacions amb el ciutadà posteriors a l'enviament d'un avís-incidència es faran via correu electrònic. A més, l'Ajuntament disposarà d'un registre d'incidències publicat al web que es podrà consultar també des de la mateixa aplicació i que mostrarà l'estat de les actuacions que es duguin a terme.
Durant la presentació, l'alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha destacat que es tracta d'una eina "feta a mida per a Mollerussa" i que "permet interaccionar amb el ciutadà, agilitzant la comunicació i fent-la més fluida". L'alcalde ha subratllat que aquesta nova eina respon a un compromís que van adquirir al setembre passat i ha admès que des de l'Ajuntament són conscients que pot suposar una "allau de peticions dels ciutadans", però que és un risc que assumeix el consistori pel fet que la gran beneficiada de tot plegat és la mateixa ciutat i els seus habitants.
Solsona també ha recordat que la creació d'aquesta aplicació és fruit dels contactes que el consistori mollerussenc va iniciar amb Telefònica fa un any i mig arran del desplegament de la fibra òptica a la ciutat -desplegament que ara mateix es troba al 90% i s'espera finalitzar en breu-, i que va generar "una complicitat amb un operador de primera magnitud com és Telefònica" que ara ha cristal·litzat en 'Mollerussa Viappublica'.
Per la seva banda, el director d'administracions públiques de Telefònica a Catalunya, Mariano Yágüez, ha explicat que es tracta d'una aposta "arriscada" per part de l'Ajuntament de Mollerussa ja que haurà de donar resposta a les incidències que es generin i ha remarcat que es tracta d'una eina "molt senzilla en el seu maneig". Yágüez també ha volgut subratllar que aquesta nova aplicació "reflecteix les ganes i l'interès de l'Ajuntament de Mollerussa per apostar per les noves tecnologies".