El jutjat d'instrucció 2 de Balaguer ha condemnat a pagar una multa de 360 euros el pare de l'alumna de l'institut de Bellcaire d'Urgell (Noguera) que va amenaçar el professor de gimnàstica, el passat 10 de març.
Segons recull la sentència, ha quedat provat que l'acusat va agafar fortament pel pit el professor mentre li demanava explicacions per diversos incidents que el docent hauria protagonitzat amb la seva filla, com ara, segons van explicar fonts pròximes al cas, fer-la fora de classe per menjar galetes o bromejar sobre l'asma que pateix l'alumna. La defensa recorrerà la sentència a l'Audiència de Lleida ja que insisteix que l'acusat no va agafar el mestre pel pit, sinó per la solapa de la camisa, i que en cap moment el va colpejar ni va tenir intenció d'agredir-lo ni el va acorralar.
El jutjat considera que, tot i que tant l'acusat com la seva defensa van intentar justificar el comportament del pare a causa dels incidents entre el professor i l'alumna, "resulta inacceptable i rebutjable qualsevol tipus d'intimidació adreçada a un docent que es limitava a exercir les seves funcions com a educador".
La sentència descarta considerar els fets un delicte d'atemptat a l'autoritat però sí que els qualifica com a delicte lleu d'amenaces i condemna el pare a una multa.
El mateix mestre va ser agredit presumptament el dia després amb una barra de ferro al braç, per dos joves que no estudien al centre; un menor de 15 anys i una noia de 18, amics de l'alumna (filla de l'ara condemnat). Sembla ser que haurien actuat com a represàlia pels mateixos incidents. Els dos joves van quedar en llibertat després de declarar a comissaria fins que siguin cridats pel jutge.
Multa de 360 euros a l'home que va amenaçar un professor a Bellcaire
La defensa recorrerà a l'Audiència de Lleida la sentència del jutjat d'instrucció 2 de Balaguer
ARA A PORTADA
Publicat el 07 d’abril de 2016 a les 14:22
Et pot interessar
-
Societat Tàrrega obre una nova estació d'autobusos connectada amb el tren
-
Societat La Lleteria de Juneda tanca per inviabilitat econòmica després de més de deu anys
-
Societat Avís per calor intensa aquest dijous a Ponent
-
Societat Un petit municipi de l’Alt Urgell recupera els «motarrots» per reforçar la identitat local
-
Societat Boí Taüll torna a competir per ser la millor estació d'esquí de l’Estat
-
Societat Menys robatoris i més seguretat: així actuen els Mossos al món rural