El representant del Govern al Pirineu ha justificat que precisament l'executiu que encapçala José Montilla hagi refusat recentment la tramitació parlamentària de la proposició de llei de la Cerdanya que el Consell Comarcal va presentar al palau de la Ciutadella i ha avisat que en aquesta iniciativa "s'hi estan barrejant coses". En aquest sentit, Orrit ha assegurat que està plenament d'acord en la petició d'eliminar les barreres administratives que conviuen a la Cerdanya i ha manifestat que la futura llei de creació de les vegueries les eliminarà. Ara bé, ha alertat que "una petició sobre un tractament polític específic és fora de lloc i context". Víctor Orrit hi ha afegit que "si la petició hagués estat buscar una unió geogràfica comarcal no crec que hi hagués hagut cap problema. El problema ha aparegut quan això s'ha mesclat amb un altre tipus de petició, que no és nova, relacionada amb uns drets que hi va haver antigament", tal i com publica avui el diari Regió7.
Orrit ha considerat que "si entrem en aquesta dinàmica de recuperar drets, per exemple, de l'edat mitjana, possiblement altres zones de Catalunya també podrien reivindicar els seus drets. Aleshores s'entraria en una dinàmica complicadíssima". Per aquest motiu, el delegat del Govern i alcalde de Tremp ha opinat que la Cerdanya ha errat en l'estratègia si el que realment volia era solucionar un problema sobre la gestió púbica.
Segons el Regió7, Orrit ha recordat que no és la primera vegada que la Generalitat es nega a debatre aquesta petició de la Cerdanya i ha remarcat que en l'ocasió anterior va ser un Govern de CiU qui ho va fer. Igualment, ha aconsellat que "el que ha de fer la Cerdanya és reclamar la unitat administrativa quan es debati la llei de vegueries i deixar-se d'altres coses que no s'adiuen als temps que corren".