La Paeria redefineix el projecte del càmping de les Basses d'Alpicat

S'espera licitar el projecte del càmping durant el tercer trimestre d'aquest any

Redacció
26 de juny del 2024
Imatge de les Basses d'Alpicat
Imatge de les Basses d'Alpicat | Arxiu

La Paeria ha revisat els seus plans inicials per al futur càmping de les Basses després de rebre suggeriments del sector turístic. Segons Begoña Iglesias, primera tinenta d’alcalde i responsable d’Urbanisme, el projecte ara inclourà parcel·les específicament dissenyades per acollir grans caravanes.

Iglesias ha explicat que a molts països del nord d'Europa és comú fer turisme en autocaravana. Amb aquesta modificació, la Paeria pretén atraure els turistes que viatgen a Espanya a través del Pirineu, oferint un servei que ompli el buit entre les instal·lacions de muntanya i les de costa. La nova proposta mantindrà una zona de bungalous, però també reservarà espais amb parcel·les grans per a caravanes, seguint els consells de les federacions lleidatana, catalana i espanyola de càmpings, que recomanen parcel·les d’uns 200 metres quadrats.

Segons explica el Segre, la redefinició del projecte ha retardat la licitació inicialment prevista per a finals de 2023. Ara, la Paeria espera poder treure el projecte a concurs durant el tercer trimestre d’aquest any. Iglesias va subratllar que s’establiran uns paràmetres mínims de qualitat i sostenibilitat en el plec de condicions, però cada operador que opti a la licitació haurà de presentar el seu propi disseny per al càmping.

En la presentació del passat octubre, es va detallar que el càmping ocuparia 64.683 m² del parc de les Basses i inclouria 332 unitats d’acampada, que serien una combinació d’albergs mòbils, semimòbils i fixos (bungalous). També s’hi preveia la construcció d’un restaurant, un parc infantil, una piscina i una sala de jocs. Amb la nova concepció, s’afegiran parcel·les de gran mida per a les autocaravanes.

Inicialment, es va projectar un aparcament al costat de l’entrada al peu de l’N-240 i un altre més gran al costat de la pista d’atletisme. Per millorar l'accés, es preveu habilitar un carril de desacceleració i un gir a l’esquerra a l’N-240 cap a l’entrada principal. En una segona fase, s’hi construirà una rotonda a l’inici del parc.