Renfe té previst introduir l'any que ve un servei d'AVE low cost, amb menys prestacions i bitllets fins a un 40% més barats. Així ho ha concretat aquest dious el president de la companyia, Isaías Táboas, que ha presentat a Madrid el pla estratègic 2019-2023 de l'empresa pública.
El nou servei d'AVE estarà llest abans de desembre del 2020, que és quan es liberalitza el transport ferroviari de passatgers a l'Estat. El pla de Renfe passa per llançar la seva alta velocitat low-cost "uns mesos abans" de la liberalització, perquè aquest ja estigui plenament en marxa abans de l'arribada d'altres competidores.
De fet, l'AVE de baix cost constitueix el projecte estrella del pla estratègic que Renfe ha dissenyat per al període 2019-2023 precisament amb l'objectiu de preparar-se per a la liberalització. En paraules de Táboas, es tracta de "salvar la mossegada que pot fer al negoci" la liberalització.
Renfe confia que l'AVE low-cost i els serveis de transport que aconsegueixi a l'estranger li aportin el 30% dels seus ingressos el 2028. Per a aquesta data, la companyia pública espera facturar així un total de 5.300 milions d'euros, un 30% més que el 2018. En concret, l'operadora espera que l'AVE low-cost aporti el 20% d'aquests ingressos i el negoci exterior, un altre 10%.
Renfe prepara un AVE «low cost» un 40% més barat
Societat
El servei s'estrenarà l'any que ve a la línia Barcelona Madrid, abans que es liberalitzi el transport ferroviari de viatgers
ARA A PORTADA
-
Política Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
31 de gener de 2019 a
les 14:49
Actualitzat el
31 de gener de 2019 a les
14:50
Et pot interessar
-
Societat
L’Escola Pia reclama dues línies més d’I3 per al curs vinent a Balaguer
-
Societat
Endesa buida els canals de Balaguer, Térmens i Lleida durant set setmanes per tasques de manteniment
-
Societat
El Govern reforça l’accés dels municipis lleidatans als fons europeus directes
-
Societat Els pagesos de Ponent es formen per combatre la plaga de conills
-
Societat
El Suprem rebutja revisar la condemna de sis anys de presó per una agressió sexual a Lleida
-
Societat
La DOP Les Garrigues preveu produir la meitat del previst de quilos d’olives per la falta de pluges
