El Departament de Salut obrirà un expedient sancionador a l'associació Dolça Revolució, presidida per Josep Pàmies, per haver organitzat una conferència sobre l'autisme, que s'ha celebrat aquest diumenge a Balaguer.
En l'acte, segons Salut, s'ha promocionat el producte MMS, declarat medicament il·legal i prohibit des del 2010 per l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris , tot i que el Govern havia advertit als organitzadors que no estava permès fer-ho. Els organitzadors "no han fet cas" de les advertències i per aquest motiu s'ha incoat expedient, ha argumentat l'executiu. Fonts de la conselleria de Salut han insistit que hi ha evidències científiques que aquest producte "és nociu per a la salut si s'ingereix".
La Direcció General d'Ordenació Professional i Regulació Sanitària del Departament de Salut va advertir els organitzadors i col·laboradors per escrit en l'organització d'aquesta jornada que no es podia fer cap menció, directa o indirecta, d'aquest o de qualsevol altre producte que contingués clorit sòdic o clorit de sodi, ja fos per al tractament de l'autisme o per al de qualsevol altra malaltia.
Davant d'aquests advertiments, els organitzadors van decidir, finalment, suspendre la conferència. No obstant, segons les informacions publicades per Salut, aquesta conferència finalment s'hauria realitzat de totes maneres.
L'organització ha congregat els seus simpatitzants en un punt de Balaguer i després els ha conduit a un espai on s'ha parlat d'aquest suposat medicament, segons fonts properes a la conselleria de Salut, que han confirmat que observadors de la conselleria han presenciat els fets. A més, també s'ha fet una difusió en directe via xarxes socials.
Salut expedienta l'associació de Josep Pàmies per una conferència sobre un «medicament» contra l'autisme
L'acte s'ha celebrat finalment aquest diumenge a Balaguer, encara que l'organització l'havia suspès

- Josep Pàmies -
- Àlvar Llobet
ARA A PORTADA
-
-
El tripartit resisteix a Tàrrega en un mandat marcat per l’educació i la crisi de l’habitatge Oriol Almacellas Verdés
-
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
-
El govern de Tremp es consolida a nivell local mentre els serveis al Pallars evidencien fragilitats Oriol Almacellas Verdés
Publicat el 14 d’octubre de 2018 a les 20:45
Actualitzat el 14 d’octubre de 2018 a les 20:47
Et pot interessar
-
Societat Uns 1.200 lleidatans han utilitzat l'eina d'IA que els suggereix anar a urgències
-
Societat Condemnat a indemnitzar dos veïns pels lladrucs dels seus gossos a Lleida
-
Societat Lleida té 650 nous aparcaments de pagament a partir d’avui
-
Societat La inflació a la demarcació de Lleida es manté al 2%
-
Societat Illa defensa el projecte europeu i demana respecte judicial per l’amnistia
-
Societat Troben a la UdL un dibuix de Joan Barceló perdut entre les pàgines d’un llibre