El Departament de Salut obrirà un expedient sancionador a l'associació Dolça Revolució, presidida per Josep Pàmies, per haver organitzat una conferència sobre l'autisme, que s'ha celebrat aquest diumenge a Balaguer.
En l'acte, segons Salut, s'ha promocionat el producte MMS, declarat medicament il·legal i prohibit des del 2010 per l'Agència Espanyola del Medicament i Productes Sanitaris , tot i que el Govern havia advertit als organitzadors que no estava permès fer-ho. Els organitzadors "no han fet cas" de les advertències i per aquest motiu s'ha incoat expedient, ha argumentat l'executiu. Fonts de la conselleria de Salut han insistit que hi ha evidències científiques que aquest producte "és nociu per a la salut si s'ingereix".
La Direcció General d'Ordenació Professional i Regulació Sanitària del Departament de Salut va advertir els organitzadors i col·laboradors per escrit en l'organització d'aquesta jornada que no es podia fer cap menció, directa o indirecta, d'aquest o de qualsevol altre producte que contingués clorit sòdic o clorit de sodi, ja fos per al tractament de l'autisme o per al de qualsevol altra malaltia.
Davant d'aquests advertiments, els organitzadors van decidir, finalment, suspendre la conferència. No obstant, segons les informacions publicades per Salut, aquesta conferència finalment s'hauria realitzat de totes maneres.
L'organització ha congregat els seus simpatitzants en un punt de Balaguer i després els ha conduit a un espai on s'ha parlat d'aquest suposat medicament, segons fonts properes a la conselleria de Salut, que han confirmat que observadors de la conselleria han presenciat els fets. A més, també s'ha fet una difusió en directe via xarxes socials.
Salut expedienta l'associació de Josep Pàmies per una conferència sobre un «medicament» contra l'autisme
L'acte s'ha celebrat finalment aquest diumenge a Balaguer, encara que l'organització l'havia suspès
- Josep Pàmies -
- Àlvar Llobet
ARA A PORTADA
-
-
Només el 5% dels brots de pesta porcina africana a la Unió Europea han arribat a les granges el 2025 Redacció
-
El «retorn» del virus: el fantasma de la pesta porcina ressuscita trenta anys després Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mercolleida aplica una rebaixa històrica del preu del porc després dels casos de pesta Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 14 d’octubre de 2018 a les 20:45
Actualitzat el 14 d’octubre de 2018 a les 20:47
Et pot interessar
-
Societat
Aspid destapa el caos accessible als autobusos i trens de Ponent
-
Societat
Ovelles connectades: Tremp aposta pel GPS per vigilar els ramats
-
Societat
Els ramaders confien que les mesures de bioseguretat frenin l’avenç de la pesta porcina
-
Societat
Desallotjat el bloc del carrer Santiago Rusiñol de Borges en un operatiu sense incidents
-
Societat
Els tractors tornen a Lleida per exigir canviar les ZEPA
-
Societat Entre l'expansió i l'emergència: la pesta porcina posa a prova el motor econòmic de Lleida
