La policia de l'Estat, en col·laboració amb la Tresoreria General de la Seguretat Social, ha destapat un frau d'1.673.584 euros a la Seguretat Social comès per diverses mercantils de Lleida i Osca. Arran de la investigació iniciada a mitjan 2017, el cos policial ha detingut sis persones mentre n'investiga unes altres sis com a presumptes responsables de delictes contra la Seguretat Social i frustració de l'execució -antiga insolvència punible-.
La policia espanyola ha investigat per la presumpta comissió d'aquests delictes fins a setze empreses ubicades a les localitats de Lleida, Montsó, Osca i Jaca, així com als seus reposables i a altres persones que hi estaven relacionades. Per eludir el pagament a la Seguretat Social, les empreses implicades feien servir diferents procediments com ara la creació d'un entramat de societats mercantils a les quals s'anava transferint l'activitat que venia desenvolupant l'empresa deutora o a través de la transmissió dels béns o el patrimoni entre les diferents societats.
La policia de l'Estat va iniciar les investigacions a mitjan 2017 després de rebre diferents denúncies de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Així, el cos va investigar fins a setze empreses de Lleida i OSca, els seus responsables i altres persones que també hi estaven vinculades com a presumptes responsables dels delictes contra la Seguretat Social i de frustració de l'execució.
En aquells casos en què ha estat possible, la policia espanyola ha realitzat un informe patrimonial de les persones implicades, amb l'objectiu que la Seguretat Social pugui sol·licitar l'embargament d'aquells béns que consideri oportuns, o bé que el Jutjat pugui utilitzar-los per cobrir les responsabilitats oportunes de les diferents actuacions iniciades.
Diferents formes de defraudació
Per tal d'eludir el pagament de les quantitats degudes i frustrar el cobrament per part de la Seguretat Social, les empreses implicades utilitzaven diferents procediments, segons detalla la policia de l'Estat. Entre aquests, destaca la creació successiva de societats mercantils a les quals es va transferint l'activitat que venia desenvolupant la deutora, així com els elements patrimonials d'aquella.
Sis detinguts i sis investigats per estafar més d'1,6 milions a la Seguretat Social a través d'empreses de Lleida
Societat
La policia de l'Estat ha investigat des de mitjan 2017 setze mercantils, així com els seus responsables i altres persones que hi estaven relacionades
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida registra 8 morts menys que l’any passat i redueix un 36% la sinistralitat mortal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Els Mossos investiguen la mort d’una persona localitzada dins d’un cotxe en una sèquia de Torres de Segre
-
Societat A judici el contenciós contra la llicència de la Paeria a la línia d'evacuació dels parcs solars d'Alcarràs ACN
-
Societat Els sindicats denuncien pressions als docents que han renunciat a fer sortides i colònies Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
28 de març de 2018 a
les 12:25
Et pot interessar
-
Societat La Urbana de Balaguer deixa de treballar durant tres dies
-
Societat
El Pirineu lleidatà, la zona de Catalunya amb més pobles abandonats
-
Societat
«Aquí», de Llum de Fideu, guanya el Premi a la Millor Estrena d’Arts de Carrer de Fira Tàrrega
-
Societat
Condemnat a dos anys de presó un home de 93 anys per una agressió sexual a una dona amb discapacitat a Juneda
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 190 km/h per la C-14 a Peramola
-
Societat
JARC convoca una tractorada a Lleida per reclamar més ajuts davant l’augment dels costos agraris
