L'Ajuntament de Tàrrega posa en valor els atractius gastronòmics de la ciutat. La Regidoria de Cultura ha editat un llibre que recull una quinzena de receptes elaborades per establiments de restauració de la capital de l'Urgell. Els plats reivindiquen tant la cuina avantguardista d'autor com la tradició casolana de tota la vida.
El volum ha vist la llum com a número 43 de la Col·lecció Natan, sèrie impulsada des del mateix consistori per a divulgar investigacions i creacions literàries vinculades al territori. Cuines de Tàrrega compta amb un pròleg de l'escriptor lleidatà Vidal Vidal, també conegut per les seves crítiques gastronòmiques, i una portada dissenyada per Casa Delfín. També inclou les receptes acompanyades de fotografies i dades sobre la quinzena d'establiments participants, treball de recopilació efectuat pels tècnics Xavier García i Amanda Cardona.
Cuines de Tàrrega és la primera guia editada sobre la gastronomia local de Tàrrega. El volum s'ha presentat avui en el marc de la 18a Fira d'Artistes i Activitats Tradicionals amb l'assistència de l'alcaldessa Rosa Maria Perelló i el regidor de Cultura, Raül Palacios. No hi han faltat els restauradors que han fet la seva aportació al llibre.
El receptari reivindica productes típics autòctons com la guatlla de l'Urgell o els peus de porc així com elaboracions molt arrelades a Tàrrega. És el cas per exemple del bacallà targarí, del qual se'n recopilen quatre varietats. Els establiments col·laboradors (entre els quals figuren restaurants, gastrobars o pizzeries) són: Artapa, Bar Aleix de Claravalls, Daus, Depans, El Celler de l'Artista, El Gat del Rosal, El Til·ler, La Cava, La Clau del Rebost, La Cova, Lo Raconet, Niam, Pintor Marsà, Pàdel Bistrot i Tastapans.
Milers de visitants a la 18a Fira d'Artistes
D'altra banda, la 18a Fira d'Artistes i Activitats Tradicionals continua oberta fins al 6 de desembre aplegant un centenar d'exposicions a l'Espai Fassina, l'Espai MerCAT i la plaça de les Nacions sense Estat. La cita, que ja ha rebut la visita de milers de persones, esdevé un variat aparador dedicat a l'art, el disseny i l'artesania. Organitzada per la Regidoria de Promoció Econòmica, la fira també imparteix una vintena de tallers per a totes les edats, basats en manualitats, arts i tècniques decoratives. A més, s'estrena enguany un nou espai dedicat a les demostracions d'oficis i labors tradicionals com la fusteria, l'orfebreria o el punt de mitja.
Tàrrega edita la primera guia sobre la gastronomia local
Societat
El receptari "Cuines de Tàrrega" inclou una quinzena de plats que conjuguen innovació amb tradició
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de desembre de 2016 a
les 10:58
Actualitzat el
05 de desembre de 2016 a les
11:06
Et pot interessar
-
Societat
Impulsen un nou festival que maridarà música i gastronomia lleidatana
-
Societat
El Gitano de Balaguer s'acomiada dels escenaris per problemes de salut
-
Societat
La Paeria de Balaguer admet el fracàs de les mesures contra els coloms i contracta un canó de xarxes
-
Societat Alerten del deteriorament de l’alta velocitat entre Lleida i Barcelona
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi causat per llamps a la Baronia de Rialb
-
Societat
La policia tramita més de 190 denúncies per incivisme a l’estiu a Mollerussa
