L'Ajuntament de Tàrrega ha signat un document de recepció del fons personal del periodista Albert Pont, natural d'Anglesola, perquè sigui dipositat a l'Arxiu Comarcal de l'Urgell. El gruix de la donació consta de 54.144 negatius de fotografies realitzades per Pont en l'exercici de la seva activitat professional, quan dirigia el setmanari Nova Tàrrega.
En concret, les imatges cedides van ser captades entre els anys 1992 i 2004, amb la qual cosa la capital de l'Urgell passarà a disposar d'un significatiu fons fotogràfic de la seva història recent. La donació de Pont també inclou diversos exemplars d'hemeroteca de les revistes La Fulla (1982-2003), El Pregoner d'Urgell (1988-1992), Segarra (1990-1994), Sió (1991-1994) i Acció (1992).
El fons cedit es completa amb peces manuscrites i signades del poeta Gregori Satorres i programes d'exposició canina d'entre els anys 1973 i 1983. Incorporats aquests documents al fons de l'Arxiu Comarcal de l'Urgell, es procedirà ara a digitalitzar-los i catalogar-los per a la seva preservació i divulgació. L'alcaldessa de Tàrrega, Rosa Maria Perelló, i el director de l'Arxiu Comarcal de l'Urgell, Carles Quevedo, han agraït el gest d'Albert Pont per posar a disposició de la ciutadania tot aquest material documental.
Tàrrega rep una donació de més de 54.000 fotografies vinculades amb el territori fetes entre el 1992 i 2004
Provenen del fons personal del periodista Albert Pont i es dipositaran a l'Arxiu Comarcal de l'Urgell
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 21 de gener de 2016 a les 18:22
Et pot interessar
-
Societat
Els noms que triomfen a Lleida el 2024 trenquen tots els pronòstics
-
Societat
Una associació reclama prioritzar el transport públic actual abans que el nou AVE Lleida-Madrid
-
Societat
Lleida es reivindica amb l’Agrobiotech, la fira del futur del camp
-
Societat
Jutjaran la treballadora d'un local d'oci de l'Alta Ribagorça per traficar amb cocaïna i heroïna
-
Societat
El Govern ultima canvis perquè més regants accedeixin als ajuts de la modernització dels Canals d’Urgell
-
Societat
Baqueira Beret encetarà la temporada amb neu fresca i pistes noves
